Dag Frogner
Supermedlem
Jeg skal gjøre et samarbeid med en nettbutikk som selger varer i samme nisje som en av nettsidene mine hvor jeg får x antall % av hvert salg generert fra min side. Siden denne nettbutikken ikke er medlem hos TD eller andre affiliateselskaper, trenger vi å finne en måte å registere salg via min nettside på.
Det må være et system hvor begge kan følge med på antall salg, salgssum etc på. Det er vel ikke veldig vanskelig å lage en "ref=XXX" på linkene fra min side og inn til nettbutikken, men det må da registeres et sted som begge har tilgang til.
Denne nettbutikken vil sikkert ikke gi meg tilgang til deres admindel og jeg må jo på en eller annen måte kunne følge med på antall klikk/visninger/salg selv slik at jeg vet at de ikke lurer meg.
Finnes det noe slikt som kan brukes eller må det lages fra scratch?
Det må være et system hvor begge kan følge med på antall salg, salgssum etc på. Det er vel ikke veldig vanskelig å lage en "ref=XXX" på linkene fra min side og inn til nettbutikken, men det må da registeres et sted som begge har tilgang til.
Denne nettbutikken vil sikkert ikke gi meg tilgang til deres admindel og jeg må jo på en eller annen måte kunne følge med på antall klikk/visninger/salg selv slik at jeg vet at de ikke lurer meg.
Finnes det noe slikt som kan brukes eller må det lages fra scratch?