Finnes det dedikerte advokater for twister m host?

VidarG

New Member
Som tittel sier, kjenner noen til advokater som spesialiserer seg på saker som omhandler twister mellom hotelleier og meg som kunde hos disse?

Jeg vet dette var veldig diffust og at selvfølgelig vil noe av det som kan dukke opp av twister i disse sammenhengene være over i helt klare "juss-kategorier".

(Og ja, noen kan sikkert skryte av at de veit hva jeg snakker om, siden jeg kommer med dette nå. Norge er ikke stort.)

Takknemlig for alle innspill.

adeneo

Medlem
Dessverre så tror jeg ikke dette er en stor nok nisje til at en advokat har spesialisert seg på dette feltet, og det er nok ytterst få slike saker oppe i rettsvesenet hvert år, hvis noen i det store hele.

Jeg ville tippe dette dreier seg om generell forretningsjus, og at en advokat som har en viss peiling på avtaler og kontrakter i næring sannsynligvis er det beste.

Av erfaring er ofte det beste å finne en advokat som virker oppegående og driver alene, eller med en mindre stab, i stedet for å gå til de største selskapene, da de ofte flår deg uten å vise til de helt store resultatene. Nå er det selvfølgelig bare min mening etter å ha hatt positive erfaringer med enkeltadvokater og negative erfaringer etter å ha betalt en arm og ett bein til noen av de største advokatfirmaene i landet uten å fått stort igjen for pengene.

Forsøk å finne en forretningsadvokat med noe interesse for internett, eller søk opp artikler i media om rettstvister som er nett/domene-relatert, og se hvilke advokater som har prosedert de sakene, ofte vil noen navn gå igjen i en viss type saker.

Sist redigert:

NilsF

Medlem
Nå ville det kanskje har vært lettere å gi deg noen tips dersom du hadde opplyst hva tvisten gjelder, men etter noen Googlesøk på f.eks advokat tilbyder internett, så finner jeg blant annet følgende alternativer blant skogen av mye irrelevant:

Bing Hodneland som blant annet spesialiserer seg på: IKT-, medie- og immaterialrett

Rettighetsadvokater.no er også et navn som stadig dukker opp om en forsøker ulike relevante søkeord.

Jeg har ingen nærmere kjennskap til disse selskapene. Jeg anbefaler deg å gjøre noen flere Googlesøk med mer presise nøkkelord for hva tvisten gjelder, enn det jeg kan som ikke kjenner saken, så kanskje du finner vel så bra alternativer. Og om det ikke er snakk om en veldig stor og viktig sak, så er det vel og snakk om å finne en rimelig advokat?

Sist redigert:
Topp