ferieiprovence.no ønsker tilbakemeldinger

A

aabbcc

Guest
Hei
Jeg og noen andre jobber med å utvikle en nettside om provence og sørfrankrike.
Vi er fortsatt veldig tidlig i prosessen, men kunne sikkert trengt litt innspill:
Ferieiprovence.no | For deg som drømmer om Provence
Spesielt hadde det vært fint om noen har noen ide til hvordan vi kan gjøre denne undersiden bedre:
Alle steder | Ferieiprovence.no
Jeg tenker kanskje å sortere byer på en eller annen måte å legge det istedenfor der det står "Velg sted i menyen til venstre eller bruk kartet under."

Venter spent på innspill.

A

aabbcc

Guest
Hei Tonny. Takk for innspill. Det er flere bilder i headeren (litt tilfeldig hvilket man får frem), hvilket var det du så? Siden skal jo være lystbetont, så det bør jeg nok fikse på.

steee

Medlem
Hvis dere vil få flest mulig treff på Google-søk, bør dere bruke domene på formen ferie-i-provence.no i stedet for ferieiprovence.no. Det er forvirrende å lese tre ord i ett og samme ord, og det samme gjelder for søkemotorer.

Et annet SEO-tips relatert til undersiden du linker til: det er uheldig å at URL'en er bygd opp med "/node/3". Det gir brukere (og søkemotorer) få hint om hva siden dreier seg om.

Erlend

Medlem
Hvis dere vil få flest mulig treff på Google-søk, bør dere bruke domene på formen ferie-i-provence.no i stedet for ferieiprovence.no. Det er forvirrende å lese tre ord i ett og samme ord, og det samme gjelder for søkemotorer.

Et annet SEO-tips relatert til undersiden du linker til: det er uheldig å at URL'en er bygd opp med "/node/3". Det gir brukere (og søkemotorer) få hint om hva siden dreier seg om.

Det er ikke bedre med tanke på søkemotorene å bruke bindestrek. Har jeg aldri hørt noe om. Har du noen kilde på dette?

Tonny Kluften

Administrator

Jeg ville ikke lagt vekt på disse rådene.

A

aabbcc

Guest
Hei
Takk for svar. Det jeg kommer til å prioritere nå først på disse sidene er å gjøre forsiden mer intuitiv for nye besøkende, jeg er ikke helt fornøyd med det jeg har satt opp der. Ellers tror jeg det er mye SEO som kan gjøres.

AABBCC

Tonny Kluften

Administrator
Jeg foreslår at dere starter med å lese Googles starter-guide for SEO: http://static.googleusercontent.com.../search-engine-optimization-starter-guide.pdf
Særlig side 8 og 9 - "Improve the structure of your URLs"

Og SEO Tutorial – Domain Name Optimization

Jeg er ikke enig i den andre artiklen der.

Den første artiklen viser at man skal lage brukervennlige URLer pga. brukervennlighet, ikke pga. SEO. Fine URLer har en minimal effekt på SEO.

Bruke heller tida på å lage skikkelig nyttig innhold.

Sist redigert:

Ole Avranden

utvandret
Hvis man i 2012 baserer sin SEO på hvorvidt det skal være bindestrek i domenenavnet eller ikke, så har man et problem.

(Dessuten: Google-dokumentet er ikke akkurat "rett fra pressa", det er fra 2010. Det har skjedd MYE de to siste årene i SEO-verdenen.
SEO Gold artikkelen slenger ut en rekke påstander som er absolutt garantert 100% definitivt feil, for eksempel at Google ikke klarer å skille ord fra hverandre i domenenavn... Ville ikke tillegge den artikkelen stor vekt...)

Topp