Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fanget på blogg.no?

Sindre

Medlem
Har en kunde som jeg skulle overføre blogg.no-bloggen til WordPress for, ved å følge denne veiledningen. I veiledningen står det at man bare trenger å ta backup av bloggen og importere filen til WordPress.

Men det finnes ikke lenger en backup-mulighet på blogg.no. Fra FAQ:

Hvordan tar jeg backup av bloggen min?

Vi har dessverre ikke noen funksjon for å laste ned blogger til egen PC, men du kan kanskje forsøke et nedlastingsprogram?

Dette programmet kan brukes:
HTTrack Website Copier - Offline Browser

De har altså med vilje fjernet en funksjon som gjør det mulig for bloggere å flytte bloggen. Finnes det noen som helst måte å få dette gjort på en enkel måte nå?

Setter pris på all hjelp, da dette er viktig for kunden, men også generelt for alle.
 
Sist redigert:

Nutz

Med lem
Tror jeg ville laget en ren template som var veldig "tekstbasert" uten noe fjas, slik at det blir enkelt å importere en "skjermdump" til database.
-Som en slags RSS-feed der alle poster og felter vises..
 

agrimsrud

Medlem
Alle blogger på blogg.no har jo RSS-feed. Denne kan importeres i Wordpress under Tools->Import->RSS. Eller har jeg oversett noe?
 

Sindre

Medlem
Tror jeg ville laget en ren template som var veldig "tekstbasert" uten noe fjas, slik at det blir enkelt å importere en "skjermdump" til database.
-Som en slags RSS-feed der alle poster og felter vises..

Takk for tipset men hvordan skulle dette blitt gjort i praksis? Høres komplisert ut. :eek:

Alle blogger på blogg.no har jo RSS-feed. Denne kan importeres i Wordpress under Tools->Import->RSS. Eller har jeg oversett noe?

Problemet er "hvordan hente ut RSS-feeden fra blogg.no". Denne kunne tidligere lagres i en fil ved å "ta backup" av blogg.no-bloggen, men den funksjonen har de fjernet.

Peiling?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Kanskje...
feeds.blogg.no/<navn>/post.rss

Men det er vanligvis slik:
feeds.blogg.no/<navn>/post.rss?limit=20&q=

Og jeg tipper de tester limit for å ikke belaste serverene for mye. Kan du sjekke om du kan hente ut flere enn 20?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Har ikke testa dette, men kan vel være verdt et forsøk:

1: Last ned hele nettstedet med f.ex. HexCat - DeepVacuum - Download Utility (for mac) eller et tilsvarende program for windows

2: Bruk noen av resultatene her til å importere html-filene du fikk i steg 1 til WP:
https://www.google.com/search?q=imp...s=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a

Aner ikke nøyaktig hvordan de plugin'ene der funker, så det kan hende du må fjerne litt rusk og rask fra html-filene først, men det burde jo gå greit med litt search/replace i en nogenlunde ålreit html-editor
 
Topp