Falsk Ikea konkurranse fra Orville Media

Tonny Kluften

Administrator
Advarer mot falsk IKEA-konkurranse | ABC Nyheter

Ikke overraskende er det Orville Media som håndterer denne konkurransen. Jeg har fått ganske mange eposter fra "Tina Larsen" og jeg har spurt Orville om de tillater utsendelse av epost fra falsk avsender, har ikke fått svar på det. Jeg tror at de tjene gode penger på "Tina Larsen".

Mail fra "Tina Larsen".
"Ja, du leste riktig, vi har trukket din e-postadresse og har nå et gavekort til IKEA liggende til deg!
Hvor skal vi sende det til?
Svar på noen enkle spørsmål og så sender vi deg gavekortet.
Ikke nok med det, men vi tilbyr deg også en totalrenovering av din stue til en verdi av 120 000 kr. "

kan ikke tenke meg de tjener stort på det tullet her. bare nok en gjeng nisser so
kaster bort tiden sin med å prøve å være lure. typisk high risk low reward opplegg fra folk uten oppfinnsomhet.

Tonny Kluften

Administrator
Jammen er jeg heldig, Tina Larsen slår til igjen:

"Vi skriver til deg fordi vi bl.a. mangler din bekreftelse på den adressen som tilhører: post@x123123.no
Vi skal bruke den korrekte adressen for å levere ditt HD digitalkamera så raskt som mulig.
Kameraet er utstyrt med følgende spesifikasjoner:
- LCD display 2,7"
- 14.0 megapiksel
- HD videoopptaker
Kameraet har en verdi av kr 669 og du får det helt gratis for: post@x123123.no"

Tonny Kluften

Administrator
Jeg har nå vunnet enda et gavekort på Ikea.

"Ja, du leste riktig, vi har trukket din e-postadresse og har nå et gavekort til IKEA liggende til deg!
Hvor skal vi sende det til?
Svar på noen enkle spørsmål og så sender vi deg gavekortet.
Ikke nok med det, men vi tilbyr deg også en totalrenovering av din stue til en verdi av 120 000 kr."

Tonny Kluften

Administrator
Oj, bra de minner meg på at jeg har ting liggende som bare er å si fra at jeg vil ha...

"Vi har fortsatt dine Koss Porta Pro høretelefoner liggende.
Verdens mest elskede høretelefon finnes nå i ytterligere én variant.
Kablen har innebygget mikrofon og fjernbetjening. På den måten kan du enkelt og raskt forvandle dem til et headset.
På toppen av dine høretelefoner legger vi også 2 gratis lydbøker med i pakken.
- Velg dine lydbøker her -
no.speetmail.com

Tonny Kluften

Administrator
Orville tar ikke tak i dette selv om de er fullt klar over det, her er en ny fin en, unødvendig å si at jeg ikke har reservert noen billetter:

"Din reservasjon på to kinobilletter til 13 kroner vil bli annullert hvis du ikke bekrefter innen 24 timer
Så skynd deg innen de gis videre til en annen.
Bekreft bestillingen her mail@****.**"

Tonny Kluften

Administrator
Eller hva med disse, hilsen "Tina Larsen".

"Hei
Vi har forgjeves forsøkt å komme i kontakt med deg ang. de 5 000 kr.
Men vi måtte gi opp til slutt.
Hvis du fortsatt er interessert ber vi deg om at du oppdaterer dine kontaktopplysninger."

"Vi har nå gjennomgått alle våre søknader og har fjernet en god del.
Tilbudet omfatter en økonomisk støtte til din husleie over en periode på 12 måneder.
I den forbindelse ber vi alle våre gjenværende søkere om å bekrefte sin søknad slik at vi får en oversikt over alle som ønsker å delta.
Vi mangler dermed noen få kontaktopplysninger slik at vi har mulighet til å kontakte deg i tilfellet du skulle vinne.
- Klikk her for å bekrefte din søknad -"

Topp