Falcken kan ikke sine egne spilleregler

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Tenkte bare å advare folk mot å bruke for mye tid og penger på å annonsere Falcken sine kampanjer. Til tross for at dem har åpen søkeord policy hos Advertising, så fikk jeg allikevel en epost som at jeg ikke har lov til å bruke Google Adwords for å annonsere dem.

Selv etter denne mailen er utsendt, så har dem ikke endret kampanje siden sin. Screenshot medfølger.

Vedlegg

• falck.jpg
    falck.jpg
    23,8 KB · Sett: 33

Bjrl

Medlem
Jeg vill evært veldig tilbakeholden med å bruke et eneste av programmene fra Advertising.com til Adwords-kampanjer. Grunnen er dette:

18.01.08 sendte jeg mail til Advertising.com der jeg skrev som følger:

"Jeg har prøvd meg med keyword buying i søkemotorer o.l. gjennom noen andre affiliateprogrammer, og ser at det har et visst potensiale. Er det ok å bruke kodene fra deg til slikt?"

Noen dager etter (21.01.08) kom svaret:

"Våre kunder er nødt til å vite hvor de annonserer, altså at de ikke ender opp på sider de ikke kan gå gode for.

Ved bruk av f.eks Google AdWords har vi ikke noen kontroll over hvor kampanjene ender opp, så dette er ikke aktuelt.

Dersom du bare kjører det på Google Søk, altså at resultatet kun kommer opp i søkefeltet, er det i noen tilfeller ok, men jeg må godkjenne hver enkelt kampanje."

Så etter at jeg fikk denne avklaringen har jeg vært særdeles restriktiv med å kjøre kampanjene fra Advertising.com i Adwords-kampanjer og andre tilsvarende kanaler.

Mvh
Bjørn Jarle

Nivo

Medlem
Hei,

Tenkte bare å advare folk mot å bruke for mye tid og penger på å annonsere Falcken sine kampanjer. Til tross for at dem har åpen søkeord policy hos Advertising, så fikk jeg allikevel en epost som at jeg ikke har lov til å bruke Google Adwords for å annonsere dem.

Selv etter denne mailen er utsendt, så har dem ikke endret kampanje siden sin. Screenshot medfølger.

Har dette egentlig noe med Falck å gjøre? :confused:
Mulig det er jeg som ikke skjønner helt hva du mener, men ettersom jeg forstår må vell dette være en begrensning som ligger hos Advertising.

picxx

WF 09
Det er vel programmene som bestemmer om de ønsker åpen søkeord policy, og ikke annonsenettverkene.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Stemmer det og som dere ser på screenshooten så hadde Falck åpen søkeord policy med null begrensninger - allikevel fikk jeg kjeft da jeg tydde til PPC.

Topp