Fakturering for annonser

Atlas

Medlem
Vet ikke riktig hvor jeg skulle skrive det her spørsmål. Finner ikke noen katagori som helt passer.
Jeg har fått en del tilbud fra firmaer som vil ha annonser på min hjemmeside. Det er for så vidt fint.
Det er tale om å ha annonsenbanner for en periode (typisk en måned) for en fast pris.
Men da jeg ikke har prøvd det før er spørsmålet: hva er normalt - at man får betaling før annonsene har vært vist på hjemmesiden eller etter??
 

picxx

WF 09
Om du lover et minmum antall visninger er det nok vanlig å fakturere i etterkant.
Om du derimot ikke har lovet noe som helst kan du helt greit få annonsør til å betale på forskudd.
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvis du kan få betaling på forskudd så gjør det.
Dette gjelder all business generelt, få forskudd, delforskudd el. lign. overalt der det er mulig. Penger i banken er rente + at du sikrer deg at du faktisk får pengene.
 

picxx

WF 09
om du har bedre vilkår enn f.eks. TD vil jo alle
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg forlanger forskudssbetaling om det er første gang jeg gjør business med kunden, så fremt jeg ikke har noe eksisterende forhold til de. Om du ikke forlanger forskudd, så bør du alltid passe på å ha "skuddsikre" kontrakter.
 
Topp