Facebook PPC - som å kjøpe luft

testdriver

Ha det bra..
Som sikkert flere av dere har fått melding om, betalte Facebook tilbake en del annonsører for falske klikk. Selv tror jeg de bare skrapte toppen av isfjellet.

De siste dagene har jeg kjøpt noen tusen klikk (i USA). Fire forskjellige annonser, hvor hver annonse hadde en unik tracking-kode (eks: ?=facebook43w).

Analytics (GA) klarer bare å tracke 10% av klikkene. (Konverteringsgraden var på 0%, mot 5.4% i Adwords Content.)

Greit at ikke alt blir tracket som referral, men når jeg legger på tracking-kode burde vel de fleste besøkene dukket opp under 'Content' i GA?

Med CPC på $0.49 er det lett å la seg irritere av sånt.

Dette er egentlig bare en liten utblåsning, men jeg kan jo spørre - er det i det hele tatt noen mulighet for å få tilbakebetalt noe av pengene på bakgrunn av GA-rapporten?

testdriver

Ha det bra..
Du kan prøve å finne ut hvorfor Facebook betalte tilbake annonsørerene for falske klikk. Kna jo være av samme grunn.

FB får en ikke akkurat til å føle seg spesielt viktig og verdsatt som annonsør... Fant, etter mye om og men, fram til et kontaktskjema.

Så får jeg vel vente og se om det bare kommer GPP i retur. Forrige gang jeg kontaktet dem om en konkret ting, fikk jeg to A4-sider med svada i svar.

Kontaktskjema hvis andre skulle ha samme problem:
facebook.com/help/contact_generic.php

Topp