Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook likes på innlegg!?

kaieivindm

Member
Hei,

Kjapt spm, ser mange "liker" innlegg på siden min, men det vises ikke tilbake til facebook posten min?
Er det normalt?

I mitt enkle hode, 1 like på siden = 1 like på facebook siden? Eller?

Går hvert fall slik andre veien, om en liker på facebook posten, så er det også en like på innlegget.

Takk!
 

Stoppet

Banned
Ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener, men i forhold til innlegg og siden er det slik:

Om noen liker et innlegg, så liker de ikke automatisk siden. For å like siden så må de klikke konkret på at de liker siden. Man kan like 10-tusenvis av innlegg uten å like noen sider i det hele tatt.
 

kaieivindm

Member
Sorry, sikkert dårlig forklart fra min side.

1) Jeg oppretter en post på min nettside
2) Poster den på Facebook siden min
3) Folk åpner linken via Facebook
4) Liker på selve innlegget på facebook "liker" knappen

Ikke selve siden det er snakk om.

Men når de liker selve innlegget, viser det ikke tilbake på selve posten min jeg la inn på facebook. Bare på nettsiden.

Men hvis en liker posten på facebook.com, viser den liken tilbake på nettsiden min...
 

kaieivindm

Member
Takk @rune69 ! og jeg fikk det svaret jeg egentlig tenkte meg, null niks nada og zip. Men på en annen side, er antallet det kommer an på.

Testet litt det han skreiv, og ser ut som det kommer på min aktivitetsliste når jeg trykker "like" på et innlegg. Så det vises på facebook tidslinje osv, men IKKE tilbake på selve posten jeg la inn på Facebook. Er det som irriterer meg.

For jeg mener at hvis jeg trykker like på innlegget på en webside, burde det også reflektere tilbake til posten på facebook på den aktuelle siden. Men kanskje jeg er litt kravstor og ikke kan forvente det.

Uansett, takk for linken, gav meg de svarene jeg var ute etter.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Men såvidt jeg kan se ut fra blogginnlegget, så er det jo gode muligheter for at det kommer opp "hint" i newsfeeden til folk at de har likt en artikkel. I alle fall får jeg fortsatt opp dette med ujevne mellomrom i feeden min (dog ikke så ofte som før). Og for all del: Alle monner drar, så jeg ville nok anbefalt å ha slik "like"-mulighet på nettsider.
 

kaieivindm

Member
I alle fall får jeg fortsatt opp dette med ujevne mellomrom i feeden min (dog ikke så ofte som før).

Stemmer, og dette er jo typisk Facebook algoritmer som tar vekk det som er "mindre" viktig, og promoter det som gir mest igjen for FB selv.

De skal tjene penger og få folk "Hooket"... så jeg skjønner at det er det de foretrekker. Men oss dødelige blir litt oversett og aldri får igjen for det.
 
Topp