Facebook "like" knapp for personer

allegretto

Medlem
Hei,
jeg har en kunde som har opprettet firmaet sitt som "person" i stedet for gruppe/side på facebook. Han bruker facebook-personen aktivt.. og har over 1000 brukere som "liker".

Kan man opprette en "liker"-knapp/boks på nettsiden som jeg lager for han tilsvarende slik man kan for facebook-grupper/sider?
Hvis ikke.. hva vil dere anbefale at han gjør?

Dag Frogner

Supermedlem
Så lenge det er snakk om en person så er det vel snakk om å bli venn med og ikke "å like"? I såfall ville jeg tro at du enten må lage link til hans person (firma) og få folk til å sende venneforespørsel, evt lage en ny side og få folkene over dit før det vokser seg enda større.

picxx

WF 09
Hvis ikke.. hva vil dere anbefale at han gjør?

Opprett en side, og be alle "vennene" like siden.
API'en for personlige kontoer og grupper stinker på FB, mens den for pages/sider er en del bedre.

Grooo

Medlem
Støtter atomet der ja, har opplevd at flere organisasjoner/firmaer jeg har vært "venn" med har blitt slettet plutselig for så å måtte starte opp på nytt igjen som page.

picxx

WF 09
Når du er inne på en person ser du helt nederst i venstre kolonne:
Rapporter/blokker denne personen

Her kan man velge "Falsk profil" og så "Er ikke en virkelig person" og sende til FB.

Håper da at brukerne her på WF har bedre ting å benytte tiden sin til enn å fly rundt å rapportere andre norske webmastere. :rolleyes:

Topp