Kjapp og trygg hosting for Wordpress

får ikke til adsense :( hjelp!!!

smufen81

Medlem
jeg får ikke til å ligge inn noen annonse på hjemmesiden min....
jeg bruker kompoZer til å fikse på html, men jeg får ikke opp noen som helt annonse noen sted.

hva gjør jeg feil?
hvor skal jeg lime inn adsense koden? det står jo hundrevis av <body> tekster, hvordan vite hva som er riktig sted å lime inn??

og når man får det til, vises det da en annonse man har laget selv, eller vises det bare en tilfeldig annonse??
 

picxx

Well-Known Member
UGH! Jeg skal ikke komme med noen negativ kritikk, men hvorfor i all verden ønsker du å bruke adsense på denne siden?
Du vet at adsense viser kontextuelle annonser? Noe som vil bety at annonsene som vises vil være dine konkurrenter. Noe som igjen vil bety at du ved å bruke adsense sender dine mulige kunder til dine konkurrenter, fra din salgsside.
Hva med heller å lete litt blant affiliateannonsører hos f.eks. tradedoubler og se om du heller finner annonsører som utfyller ditt produkttilbud istedet for at de konkurrerer dirtekte med deg?

beklager, dette var OT :O
 

smufen81

Medlem
tror jeg skal holde meg unna dette greiene fåreløbig :p hehe
jeg ville liksom legge ut annonse for min egen side på gjerne andre nettsider, men det er kanskje ikke sånn det fungerer?
jeg prøvde bare å lime inn å sånn på min egen side for å se om jeg fikk det til først :p men tydeligvis har jo jeg missforstått helt :p hehe
 

picxx

Well-Known Member
Jeg tror du tenker på adwords, ikke adsense.
Adsense er et program hvor du kan vise annonser på din egen nettside,
mens adwords er et program du kan betale for å vise annonser på andres sider.

*kremt* Er du intressert i å annonsere kan du også sjekke ut PicxxNetwork. Rimelig annonsering og god kvalitet. :)
 

smufen81

Medlem
adwords bruker jeg :) og det får jeg faktisk til :p hehe
men dyrt da...

takk for tipset picxx ;) skal sjekke ut det jeg ;)
 

Web2000

Medlem
Du må lese deg til litt mer kunnskap om adwords (enn det jeg tror du har pr dags dato) før du begynner å bruke det. Det er den største nybegynner tabben av de alle! Adwords er veeeeldig dyrt hvis du bare slenger ut en annonse og ikke vet hva du gjør.
 

OldHP

Medlem
Hei

Husk at det tar 15 min til 30 min fra da du lager koden som du paster inn på din side vil bli synlig - Du kan plassere den hvor som helst på din side.
 

OldHP

Medlem
Hmm

Det er jo rart for det er jo mye mer svindel syns jeg å plassere adsense annonsen (som består i de fleste tilfeller av linker) nær tekst sånn at det ser ut som det er tekst fra nettsiden selv og ikke en annonse enn å plassere den vedsiden av et bilde.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Det er jo ikke helt riktig da. For hvis du f.eks plasserer adsense annonsen ved siden av et bilde så er dette brudd på retningslinjene og du kan miste kontoen din.

Det er heller ikke helt riktig, men hvis du bruker ett bilde utelukkende for å trekke oppmerksomheten mot adsense annonsene kan du nok det.
 
Topp