moneymaker
Medlem
Fant meg et enkelt theme til firmaet. Tenkte å lage en enkel side, med logo øverst til venstre. Nå fant jeg endelig et brukandes theme, men det har en slik hemmis-funksjon der header er en egen funksjon i selve kontrollpanelet. Jeg er jo ikke interessert i å bruke den, ettersom den bare funker rett om man vil bruke header i samme størrelse som det som er standard for themet.
Nå har jeg sett gjennom stylesheeten mange ganger, og jeg kan ganske enkelt ikke finne kodebiten som stadig gjør at header er 300px mens jeg har satt sidebar til å være 180 px. (Header er i sidebar). Sidebar er 180px, men bildet strekkes fortsatt til 300.
Har jo holdt på litt med dette her og, merkelig at jeg ikke får det til. Nuhvel. Tips til fix? Droppe hele delen som omfatter at jeg kan sette inn ny header i wp-kontrollpanelet, og bare sette inn en kode i stedet?
Noe a la dette, feks? (Testa denne, og det funka ikke - ikke helt stødig i css)
#portrait_image .wp-post-image {
background: url(images/logo.png)
padding: 0;
border: none;
margin-top: 10px;
}
Her er forresten siden: Norwegian Translators - Noima Norwegian Translation Services
Litt crappy, blir forhåpentligvis bedre etterhvert.
Edit: En liten ting til - se på g-ene i innlegget mitt. Det mangler litt av "svingen" neders. Prøvde å stille på line height, men det funka ikke. Andre forslag?
Nå har jeg sett gjennom stylesheeten mange ganger, og jeg kan ganske enkelt ikke finne kodebiten som stadig gjør at header er 300px mens jeg har satt sidebar til å være 180 px. (Header er i sidebar). Sidebar er 180px, men bildet strekkes fortsatt til 300.
Har jo holdt på litt med dette her og, merkelig at jeg ikke får det til. Nuhvel. Tips til fix? Droppe hele delen som omfatter at jeg kan sette inn ny header i wp-kontrollpanelet, og bare sette inn en kode i stedet?
Noe a la dette, feks? (Testa denne, og det funka ikke - ikke helt stødig i css)
#portrait_image .wp-post-image {
background: url(images/logo.png)
padding: 0;
border: none;
margin-top: 10px;
}
Her er forresten siden: Norwegian Translators - Noima Norwegian Translation Services
Litt crappy, blir forhåpentligvis bedre etterhvert.
Edit: En liten ting til - se på g-ene i innlegget mitt. Det mangler litt av "svingen" neders. Prøvde å stille på line height, men det funka ikke. Andre forslag?
Sist redigert: