Får ikke logget inn på WP

Jostein

Medlem
Hei!

Lager en egen tråd om dette. Har omsider klart å lage en hjemmeside med WP. Problemet er at når jeg f.eks går inn på hjemmesiden så kommer jeg inn på den default siden som tydeligvis alle får første gang. Jeg ønsker å forandre på siden, og går ned til log in og taster riktig brukernavn og passord. Da blir siden helt hvit, og ingenting mer skjer..

Brukernavnet og passordet er rimtig, taster jeg feil med vilje kommer det en feilmelding om feil bruker/passord.

Noen som vet hva dette kan skyldes? Har aldri klart å komme til den siden hvor man setter opp hjemmesiden. Når jeg førstegang gikk inn og lagde passord osv, og da logget inn skjede det samme. Hvit skjerm!

zapotek

Medlem
Det er noe feil med databasen din Jostein. Enten rull tilbake til en gammel backup, eller installer på nytt.

Jostein

Medlem
Takker for svar!

Jeg har fått domeneshop til å slette databasene mine, så får jeg prøve igjen. Lukter at noe er feil i configfilen jeg har laget..

Noen som har lastet inn den nye versjonen før (3,3)? Er det kun de tre øverste feltene som skal forandrs? Databsaenavn, passord og serverlokasjon?

Har lest forskjellige oppskrifter og de tre går igjen, men noen skriver inn andre steder også..

Jostein

Medlem
Problem solved. Folket på domeneshop fikset feilen. Veldig bra service synes jeg!

Her er løsningn på mitt problem.. Vet dog ikke helt hva det betyr, men nå funker det..

Jeg ser at du har redigert wp-config.php og at teksteditoren din har lagt inn et unicode byte order mark (BOM) tegn først i filen som kan forvirre php.

Jostein

Medlem
Hei!

Litt usikker på hva du mente.. Jeg åpnet filen i notepad, skrev det jeg skulle og trykket bare lagre. Var det her jeg skulle gjort noe anderledes?

Dag Frogner

Supermedlem
Med notepad får du nok ikke gjort dette, men om du laster ned Notepad++, så kan du gjøre en god del ting, som f.eks å lagre uten BOM.

3bwbg.png

Link: http://download.tuxfamily.org/notepadplus/5.9.6.2/npp.5.9.6.2.Installer.exe

Sist redigert:

Jostein

Medlem
Takker takker!
Man lærer noe nytt hele tiden.. Men jeg synes det er rart slike detaljer ikke står i guides for newbies..
Har forøvrig tatt steget videre og klart å laste inn nye themes.. :) Dette må bare bli bra..

Stor takk til raske og gode svar her på forumet!

Topp