Får ikke innstalert Wordpress

duppsko

Medlem
Hei! Jeg pleier vanlighvis ikke å ha problemer med dette, men

Har lagt wordpress inn i root mappen på hotellet og går da til domnet mitt men det kommer bare "This domain is parked with domeneshop". Jeg har også prøvd WWW filen og legge alt der. Men funker ikke...

Noen som har noen tips?

Mvh

duppsko

Medlem
Hvis du får "This domain is parked with domeneshop" så betyr det at det er feil med DNS. Har ingen ting med WP å gjøre. Sjekk at domenet har riktige navneservere eller peker mot serveren din sin IP.

takk for raskt svar!

Jeg kjøpte det av en kar idag. Da var det videre sendt til en side som han brukte. Jeg har fjernet dette..

Kan det rett og slett bare være delay på videresendningen?

clinton4

Medlem
takk for raskt svar!

Jeg kjøpte det av en kar idag. Da var det videre sendt til en side som han brukte. Jeg har fjernet dette..

Kan det rett og slett bare være delay på videresendningen?

Du må vente til ISP'en din oppdaterer DNS oppføringer for domenet. Noe som går tregt i dette landet :(

Hvis du har endret navnetjenere, må du vente til Norid gjøre sine daglige oppdateringer (ca rundt 16:00 hverdager). Hvis du bare har endret noen DNS oppføringer, kan det ta alt fra 10 min til 24 timer.

Edit: Dette med navnetjenere gjelder bare hvis det snakk om et .no domene.

duppsko

Medlem
Jeg har ikke peiling på DNS og isp og alt det der, sorry.

Det jeg måtte fjerne var WWW-videresending som sto til bloggen til denne karen. Dette var før 16:00 tror jeg.

clinton4

Medlem
Ok, hva er det du ønsker å gjøre med domenet da?

- Skal du peke det mot et webhotell du har hos domeneshop?
- Skal du peke det mot et webhotell du har et annet sted?

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg har ikke peiling på DNS og isp og alt det der, sorry.

Det jeg måtte fjerne var WWW-videresending som sto til bloggen til denne karen. Dette var før 16:00 tror jeg.

Fjerner du www-videresendingen vil domenet peke tilbale til domeneshops servere. Da kan du:

a) legge inn en www-videresending til din nettside (f.eks vg.no til dagbladet.no)
b) legge inn en DNS-oppføring (A-record) for å peke domenet til ditt webhotell og så installere wordpress der
c) flytte domenet eller bare beholde det sovende hos domeneshop

picxx

WF 09
Domeneshop er treeeeeig når det kommer til oppdatering av DNS.
Om det er fordi det er norsk, eller noe annet, har jeg ikke peil på, men jeg venter normalt 10-12 timer før DNS oppdateres der. På amerikanske "dritthoster/registrarer" går det stort sett i løpet av minutter.

duppsko

Medlem
Dette er en side som går mer eller mindre av seg selv. Pluss det er ikke alene

Btw: så funker det nå :) Takk for hjelpen!

Topp