Euroads - hvordan hente ut PNI-data?

appelsin

Medlem
Jeg har implementert PNI-koden for Euroads-annonser (&pni=verdi), men trenger et system for å hente ut verdiene som er angitt i form av en rapport. Fikk forklart av en dansk, men får det ikke til. Dette skrev han:

"Hvis klikket konverterer til et lead/salg/.. gemmer vi værdien for lige netop dét klik sammen med leadet/salget i vores system. Herefter kan publisher vælge forskellige metoder at få denne data tilbage. Den mest anvendte er ved at indsætte en Backtrack URL på sin konto under ”Rett info”. F.eks.

http://www.mitsystem.dk/callbackscri...aeuroads=%pni%

Denne callback url vil vi så kalde i det samme øjeblik som vi registrerer leadet/salget med en pni værdi på denne publisher."

Takker for hjelp jeg kan få

picxx

WF 09
3 forskjellige metoder å hente ut data ved bruk av PNI hos euroads.
Du finner dem alle under euroads funksjoner->PNI i ditt kontrollpanel.

Forklaringen du fikk fra euroads var vel bare bruken av PNI, men den har du vel allerede implentert slik jeg skjønte det.

appelsin

Medlem
Ja, jeg har lagt til koden, men vet ikke hvordan jeg skal få ut verdiene. Vet du hvordan? Jeg forstår ikke de elendige forklaringene på nettsiden som blir gitt.

Takknemlig hvis du vet hvordan man gjør dette enkelt.

picxx

WF 09
Forsøk metode 3... den burde være selvforklarende.

appelsin

Medlem
Ja, jeg har prøvd den, og jeg får ut en tabell. Jeg tror jeg har misforstått hele PNI-opplegget.

Det jeg ønsker, er å gi mine lenker ulike navn, slik at jeg kan finne ut hvilke lenker som genererer mest salg. Kan PNI hjelpe meg med dette? Evt. hvordan?

Det jeg ser etter, er noe tilsvarende som Tradedoubler kaller EPI. Men slik jeg forstår er PNI noe helt annet.

Har jeg rett?

picxx

WF 09
PNI er en callbackfunksjon, slik at du kan se hvilke brukere av en database du besitter bruker de spesifikke tilbud du tilbyr dem. Veldig greit å bruke på f.eks. incentive og cashback sider.

Hos euroads får du egne kampanjer på dine medier, med forskjellige mediestørrelser.
Du kan selvsagt adde PNI data på disse, men det blir i mine øyne litt smør på flesk.
Vanligvis bruker man egen annonseserver for å regne ut beste ctr og beste ROI.

Topp