Et spørsmål

Drater

New Member
Jeg har fått noen private meldinger her inne angående mekking av en nettside, jeg åpner de og svarer på brevet. Men hvor havner mitt svar? Det står at jeg har svart på meldingen, men det står også at jeg har 0 utboks og aldri sendt noe brev.

Drater

New Member
Et spørsmål til, hvorfor ble; "Søker webutvikler over flere år." flyttet til generell snakk og svada? En admin med uka si?

Tonny Kluften

Administrator
Ny info i jobbutlysningkategorien:
"Jobber som betales med eierandel i firma/nettsider eller jobber av typen "Jeg ønsker et nytt finn.no for kr 2500 skal ikke postes her, men i kategorien "Generell snakk og svada"."

Hvorfor, jo fordi 99% av alle prosjekter hvor utvikler får andel i firma ender opp på søpla fordi de andre ikke klarer å markedsføre nettsidene bra nok.

Drater

New Member
Dette er jo bare rot, finnes det noen andre mer seriøse forum der ikke admin er god of all gods?

Dag Frogner

Supermedlem
Problemet med tråder slik som din, er at det blir opprettet minst èn slik tråd hver uke. 90% av disse blir skrevet av noen som kun har en idè og thats it. De har ingen penger å tilby, men kun en %-sats av et evt selskap som skal opprettes. Og ofte sies det ingenting om selve prosjeket fordi det er så "sykt bra" at man ikke vil at noen skal rappe det.

Gjengangeren er at trådstartene trenger hjelp til koding, markedsføring, grafisk design, SEO osv osv...kort fortalt alt. Man har altså ideèn selv, men ingenting annet.

Og det er ofte ikke småtteri som skal lages, slik at de som skal være med må regne med å jobbe hundrevis av timer for 0,- lønn.

Når man da ser over tid at 99% av disse ideène ikke blir noe av (ofte fordi man tror at det koster 3000,- å sette opp det nye Facebook), så er det kanskje på tide å ta noen grep? Det blir liksom ikke så veldig attraktivt lenger.

Det virker nok strengt for deg som er helt ny her inne, men forumet flommer over av slike tråder...

Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Det finnes nok noen nettsteder hvor det tillates at alle jallaprosjekter uten finansiering utlyses som seriøse prosjekter. Men slik er det ikke her.

Men nå må du ikke ta dette personlig da, det er ingen som har sagt at du ikke vil lykkes med prosjektet ditt eller at prosjektet ditt ikke er bra. Og ingen bortsett fra du bryr seg om i hvilken kategori tråden din ligger.

Så ta det som en mann, når du ikke har noe mere håndfast å tilby enn en andel av en god ide så kan du ikke regne med top rating blandt folk som prøver å tjene penger på nett, det er hardt og brutalt og trist, men fakta i en kapitalistisk verden.

TorsteinO

Art Director & grunder
@Drater: Problemet er det at den som skal stå for å gjøre all jobben hos dere faktisk også må ha penger å leve av, og slike prosjekter som det du antyder/håper krever vanligvis såpass mye jobb av den som skal programmere alt at det ikke er mulig å gjøre nok annet på siden til å leve av det.

Derfor må du kunne garantere at det er nok inntekter til at den som faktisk skal jobbe masse med det også får utbetalt nok til å leve av - helt fra dag 1. Å skaffe disse pengene (investorer, sponsorer, evt kunder hvis man klarer å selge det inn før man har noe produkt) kan da være en del av den jobben DU skal gjøre.

Å bare komme med ideen er dessverre rett og slett ikke nok, og 2000kr er ikke akkurat noe å leve av over tid. Det er faktisk ikke mer enn at man tjener det på en dag i en greit lønna jobb, og for oss som er selvstendig næringsdrivende er det ikke på langt nær nok som en dagslønn, siden vi også må dekke inn "ikke-fakturerbar" tid selv (dette gjør vanligvis firmaet du jobber i, blant annet derfor tar de mye høyere timepris for deg enn det du får i timelønn).

Det er rett og slett sånn det er, og du er langt fra den første som kommer med slike forslag, selv om du naturligvis mener at din ide er helt fantastisk og vil bli gull verdt på sikt.

Jeg var faktisk i samme situasjon høsten for et par år siden, da med en ide til en app.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Yup, jeg sitter på to virkelige gode ideer; pitched en med Tonny, men problemet er å tjene penger på disse - annet enn å slenge på adsense. Så de får ligge inntil jeg har funnet ut en måte slik det genererer 20k i måneden...
Det skjer nok neppe, og det er litt synd.

zapotek

Medlem
Bottom line - det finnes enormt mange som har en god ide til et webprosjekt, det de fleste mangler er kapital og gjennomføringsevne. Google og Facebook var ikke superunike ideer i sin tid, men folkene som startet tjenestene var helt rå på å gjennomføre ideen sin.

CB-Web

Medlem
Akkurat det jeg sier til folk også, du må bare fortsette og fortsette til det går, ikke gi opp..!

Messi og ronaldo ble verdens beste i fotball fordi de trente hver eneste dag med ball i gatene:rolleyes:

Så lenge du har gjennomføringsevnen til å lage og utvikle ideene dine, så vil kapitalen komme etterhvert.. Bare se på nevnte Google og Facebook..

CB

Topp