escrow.com erfaringer noen? Trenger hurtig svar :)

i-net

WF 09
Noen som faktisk har brukt escrow.com for å kjøpe nettsider som kan gi meg noen råd om dette.??

Jeg har opprettet en konto hos escrow.com altså.

Så skal jeg kjøpe nettside med innhold.

Jeg skal overføre penger fra Nordea til Escrow ---> helt nøyaktig hvordan gjøres dette?

Andre råd & tips for å unngå å bli svindlet ?

Ett spm til slutt: Når jeg har overført pengene til escrow.com og noe skulle gå galt med nettside-kjøpet, da kan pengene føres tilbake til min konto?

Gir banken meg noen form for sikkerhet i tilfelle svindel ? (Jeg tror kanskje ikke dette, siden det ikke går gjennom VISA)

Mange takk :D

Sist redigert:

i-net

WF 09
Det jeg lurer aller mest på er hvordan jeg sender penger til escrow konto`en min og er sikker på at det skjer på riktig måte. Om noen har gjort dette. Gi beskjed asap please... mange takk . (Ryktepoeng til ALLE som har noen tips/råd om escrow.com) :D

Pål

Medlem
på mindre beløp mener jeg du kan bruke Visa/Mastercard/Paypal (men er nok ekstra gebyr for å gjøre det.)

Om du gjør det fra nettbanken må du gjøre det under "overføring til utlandet", kommer an på hva bank du bruker.

hansson

Langveisfarende
Har ikke prøvd det selv men Escrow.com er et anerkjent og godt kjent nettsted som har eksistert i lengre tid.

Ved risikable overføringer kan du også be en norsk forretningsbank om å garantere beløpet for deg. Skulle du ikke få produktet/tjenesten du ber om vil ikke banken betale ut beløpet. Dette koster cirka 3000 kroner hvis jeg ikke tar helt feil, pluss renter. https://www.dnbnor.no/bedrift/finansiering/bankgaranti.html

Escrow.com er nok en rimeligere løsning. De opererer visst med egne meglere som tar stilling til konflikter mellom selger og kjøper. Hvis du nekter å utbetale beløpet vil du ikke få det tilbake før saken er gjennomgått av Escrow, hvis selger klager.

i-net

WF 09
Dette går framover. Har fått pengene til escrow.com nå. Alt er foreløpig vel.

Spm: Når en domeneeier hos Godaddy (pusher) domenet over til min (Godaddy)konto, da er det ingen vei tilbake for selger å få kontroll over domenet jeg har kjøpt ikkesant?

Svar på dette spm`et haster!

Topp