Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er ikke all markedsføring god markedsføring?

Niels

New Member
Hei
Jeg er ny i faget og har startet opp en nettbutikk.
I min iver etter å få besøkende til siden bytter jeg linker med en rekke forskjellige nettsteder. Jeg kom over dette meget nyttige forumet og ble selvfølgelig medlem med en gang. Jeg leser at det er forskjellige oppfattninger om hvordan den optimale markedsføringen skal gjøres.
Jeg ville sette pris på tilbakemeldinger på hvordan jeg kan gjøre jobben bedre i forhold til å få trafikk samt hvordan jeg kan få kvalitets treff i fra søkemotorer. Alle innspill mottas med stor TAKK :) Siden min finner du her Naturalpets - Hovedside
 

Gomlers

Member
Hei Niels, og velkommen til Webforumet. All markedsføring er vel forsåvidt god markedsføring, men det finnes diverse triks som kanskje er lettere / gir mer tilbake en annen. Internett er et hav.. så du har et hav å ta av i forhold til informasjon om emnet. Selv har jeg hatt god respons på artikkelmarkedsføring - les mer i signatur - og med søkemotoroptimalisering + lenker fra andre nettsteder. Dvs. nettsteder som ligger innenfor samme tema som min egen.

Du har kanskje også lyst til å prøve noe annonsering. Litt vanskelig å si hva som fungerer bra i forhold til økologisk dyrefór som jeg ser nettbutikken din dreier seg om, men dyr generelt er jo et bredt tema, og jeg er sikker på at de fleste vil best for sine dyr, så om du henvender deg på riktig måte mot markedet er jeg sikker du på at du kan tjene en slant eller to.. eller mange! Anbefaler deg å lese litt rundt på nettet, snappe opp tips her på webforumet, og prøve deg frem.

Et godt tips er å prøve 2 metoder samtidig, da er det lettest å teste hvilken av de to som du synes fungerer best. Så dropper du den dårligste, fortsetter med den beste, og legger til en ny metode. Så finner du ut hvilken av de to som er best, dropper den dårligste, fortsetter med den beste, og legger til en ny en.. osv... osv...

Et direkte tips med en gang:
Nettsurferer har ALLTID dårlig tid.. Når de besøker siden din er de ute etter en eller annen type informasjon (f.eks. ting/fór til dyr) Pass på å server brukeren dette MED EN GANG.. Det er "vanskelig" å se med en gang hva siden din dreier seg helt om, jeg måtte bruke 5-6 sekunder før jeg "hang med" - dette bør du unngå. Gi brukeren bilder, aller helst PRODUKTBILDER med informasjon som pris og gjerne at det står "På Lager" ved siden av... i tillegg bør du bytte om strukturen på menyen din.. Produktene først - SÅ den andre informasjonen :)

Jeg har en nettbutikk på tilbryllupet.no, og denne har jeg optimalisert en god del de siste 3 årene, den fungerer og konverterer ganske ok nå.

Lykke til med nettbutikk og internettmarkedsføring! Jobber du litt med det, så får du taket på det etterhvert :D
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Steike. Dette var virkelig en nettbutikk :eek:

Jeg fant link til dette nettstedet i går faktisk, i en butikkoversikt, men lukket hele greia ned igjen med en gang fordi jeg ikke trodde dette var noen nettbutikk. At den rett og slett var lagt ned eller noe.

Når jeg ser nærmere etter nå, så fant jeg jommen meg noen kategorier helt nederst til venstre ja. Nei.. Her må du gjøre noe.! God markedsføring kan være så god den vil, men det hjelper jo forsåvidt lite når kunden ikke finner ut at dette faktisk er en nettbutikk.

Når jeg tenker meg litt om nå, så var det faktisk fordi det står "et unikt produkt som må prøves" på fremsiden som sørget for at jeg ikke trodde her var noen nettbutikk. Dette gir meg ett inntrykk av, at her er det kun et produkt liksom.. Altså.. (1 antall) produkter. Samtidig, "bare må prøves," gir meg en følelse av at selger ikke har erfaring med produktet selv. Dette er vel egentlig fordi at hunden er akkurat som oss. Den kan være kresen, den liker kanskje det den liker osv... osv..... At noe bare må prøves, det syns hvertfall jeg at blir litt feil, når vi prater om mat.



- Ja, hehe. Jeg fikk seriøst litt sjokk. Jeg som bare klikket vekk hele greia :p
 
Sist redigert:

Fredrik

Medlem
Jepp enig med de andre to her. Vanskelig å skjønne at dette er en nettbutikk. Du må kjøre opp noen produktbilder på forsiden og gjerne høyt opp på siden så kan gjerne teksten komme i bunn. I tillegg som gomlers sier så må du endre menyene.
 

Niels

New Member
Hei og takk for tilbakemeldinger :)
Dette er virkelig flotte innspill. Jeg vil helt klart gjøre siden om med tydligere produktplassering samt en ny meny struktur som gjør det lettere og finne produktene med en gang.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ja, nå må det dere gi dere med det der slagordet "all PR er god PR". Det blir bare tøvete. All pr er ikke GOD pr. Eller hva med Lommemannen? Han har fått mye PR. er det positivt?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Det har jo vært god pr for noen... f.eks de som hadde lommemannen.com/no/net domenet. De fikk nok en boost på trafikken sin i den tiden (ihvertfall siden de hadde laget en "nettbutikk" der du kunne kjøpe lommeløse bukser osv :p )
 
Topp