Innholdsannonser og 'public service ad' er ikke det samme. Public service ad er annonser som blir vist om adsense ikke greier å finne relevante annonser til din side, og disse annonsene får man ikke betalt for om det blir klikket på dem. Man kan alternativt velge å vise en farge istedet for 'public service ads'.
70 % av annonsene på siden min går jeg ut ifra er public service ads siden det jeg skriver om ikke har noe med verken senger, ringelyder, høytalere eller fjernstyrte biler å gjøre, men det kommer nå noen simple 0.0x usd inn for det om. Bruker jeg tekst annonser får jeg bare relevante annonser, men som sagt så går de igjen over alt og ingen gidder å klikke på dem.
Jeg har til nå registrert 5200 visninger og 41 klikk og har tjent 1.82 usd. Nå er det ikke lenge til jeg kan kjøpe Ferrari for penga gitt
.
Hvordan klarer andre her på forumet å tjene 4-5 usd hver dag på adsense? Skriver de om noe som ingen andre skriver om eller? Hvor mange visninger har de pr dag??
Jeg skal snart skrive noen korte reportasjer som jeg vet kan klare 10 000 visninger og en god del antall klikk pr reportasje over 1 mnd tid. Det frister ikke noe særlig å bruke adsense hvis det finnes lignende alternativ som betaler bedre.
Hvilke andre alternativ til adsense finnens det som betaler greit og som jeg kan bruke på en side med besøkende fra hele verden?