Er det slik at Google ikke liker seg samme med affiliate annonser?

Tony J

Alle skal få
Jeg har hittil kun brukt google adsense implementert på nettsiden.
Jeg har jo selvsagt lyst til å kombinere med andre annonseringsmuligheter.

Affiliate er jo noe mange bruker. Men er det slik at dersom jeg
implementerer slik reklame, så kan det igjen resultere til at google
adsense kontoen min blir stengt?

Kan noen forklare litt mer om dette så blir jeg glad:)

Tony

Tony J

Alle skal få
Har du kilde til det med at Google ikke liker at man bruker Adsense med Aff-linker? Har aldri hørt om det, så hadde vært interessant å lest litt mer om det.

Hehe, nei har ingen kilde. Men underbevisstheten min sier meg at det har vært diskutert på forumet. Men muligens jeg som har koblet feil av noe :p

Prøvde å google litt nå ment fant ingen emner om det, så har nok koblet feil kanskje..

Tony

Ole Avranden

utvandret
Om det ikke har vært diskutert på WF har det vært diskutert rundt om på nettet siden 1800-tallet en gang.

Min beskjedne teori: Google har nok ikke noe i mot affiliatelenker, men Google misliker sterkt overdreven annonseplassering. Det inkluderer affiliatelenker.
Så jeg tror at hvis du er edruelig med antallet annonser/aff.lenker er du trygg - både når det gjelder Adsense og SEO.

Det som derimot får Googles varsellamper til å blinke rødt, er hvis du kopierer designet til Googles annonser på affiliatelenkene dine.

Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Takker for svar.

Hvordan stiller Google seg til at man viser affiliate reklame for et samme firma som
måtte komme frem på adsense? Er dette uheldig? Så dersom man kjører affiliate
for Norwegian, så burde man blokkere Norwegian på adsense i denne perioden?

Tony

Erlend

Medlem
Takker for svar.

Hvordan stiller Google seg til at man viser affiliate reklame for et samme firma som
måtte komme frem på adsense? Er dette uheldig? Så dersom man kjører affiliate
for Norwegian, så burde man blokkere Norwegian på adsense i denne perioden?

Tony

Slapp av, det går bra :)

Topp