Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er det penger i fansites?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Søk på nesten hvilken som helst amerikansk kjendis (eller noen av de andre store her i verden). Dem har alle drøssevis av fansites, og veldig mange av disse fansitene tiltrekker seg også noe grufult med trafikk. Her er noen eksempler:

L O H A N Online [dot] com - Lindsay Lohan Online -
Jamie - Spears . com • Your source for Jamie Lynn Spears
NICK-LACHEY.NET // Your #1 Source For Everything Nick Lachey
• HDUFFWORLD.COM | Hilary Duff Fansite | With Love • Stranger • Dignity | Hilary Duff

Er det noen som driver noen slike nettsider? Jeg lurer på om det er noe særlig med penger i det? Om du klarer å rankere så får du jo latterlig mye trafikk. Jeg har også sett på diverse engelske forum at folk selger disse sidene sine for veldig høye priser.

Også enda et stort spørsmål - Hvor i helvete får dem bildene sine fra og rettighetene på dem?

Sitter og leker med tanker på å sette utvikleren min til å utvikle et fansite CMS, så jeg kan styre x antall fansites fra et adminpanel, samtidig som jeg gjennom dette panelet får feedet nyheter fra x antall sider.
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Om jeg går inn for det, så skal jeg iallefall komme på topp 10 innen et år. Jeg bare får en utvikler til å utvikle sidene og setter en inder til å oppdatere den. :) Så bygger jeg bare lenker selv! men uansett, tror dere det er penger i dem sett at du har noen tusen brukere daglig innom en site?
 

Dre_C

Medlem
Jeg skulle teste et nytt CMS en gang og laget en fanside for Kurt Nilsen. De besøkende oppdaterte siden med nyheter, bilder og annen info om artisten så siden lå ute en liten stund. Så skulle Kurt delta i den internasjonale Idol finalen, alle vet hvordan det gikk.

Siden hadde ca 1000 unike i minuttet etter at kurt vant, men det negative med dette var at serveren som siden lå på ikke tålte dette og dette førte til at jeg mistet hele siden og alt som var på serveren.

Når jeg startet denne fansiden så var jeg ganske alene om å ha en side om Kurt. Dette førte til at jeg fikk god rangering hos søkemotorene. Etter hvert som det ble laget nye fansider til Kurt rundt om på nettet så linket nesten alle til min side.

Så jeg tror nok at det å satse på kommende stjerner er mye bedre enn å satse på allerede etablerte stjerner,.
 

Adrian

New Member
Jeg skulle teste et nytt CMS en gang og laget en fanside for Kurt Nilsen. De besøkende oppdaterte siden med nyheter, bilder og annen info om artisten så siden lå ute en liten stund. Så skulle Kurt delta i den internasjonale Idol finalen, alle vet hvordan det gikk.

Siden hadde ca 1000 unike i minuttet etter at kurt vant, men det negative med dette var at serveren som siden lå på ikke tålte dette og dette førte til at jeg mistet hele siden og alt som var på serveren.

Når jeg startet denne fansiden så var jeg ganske alene om å ha en side om Kurt. Dette førte til at jeg fikk god rangering hos søkemotorene. Etter hvert som det ble laget nye fansider til Kurt rundt om på nettet så linket nesten alle til min side.

Så jeg tror nok at det å satse på kommende stjerner er mye bedre enn å satse på allerede etablerte stjerner,.

Ka CMS brukte du da?
 

Keanu

Geek
Når det gjelder rettigheter, så har jeg inntrykk av at det er temmelig vill vest med tanke på det. Det virker som om alle kopierer fra hverandre uten noen tanker om de faktisk har rettighet til det, spesielt gjelder det folk som ikke er web-entrepreneurer, men faktiske fans.
Om du kommer høyt på rangering for en A-kjendis vil jeg nok være sikker på å ikke få en rettighets-baksmell, spesielt om det er en kommersiell side.

Det er over fem år siden jeg var i fansite-markedet, så mine erfaringer er nok lite verdt i dag. Prisen på lovlige rettigheter på bilder og materiale har nok kun økt, det var dyrt nok som det var før etter min mening. :)
 
Topp