Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er det noen som faktisk bruker ASP.NET her?

Toak

Medlem
Jeg har observert at dette forumet "ASP.NET / .NET" er svært lite aktivt. Noe som jeg forsåvidt kan forstå, ettersom jeg personlig har fått et veldig dårlig inntrykk av Microsoft sin webløsning. Når jeg tenker ASP.NET tenker jeg tunge, treige og og ikke minst lite nettleserkompatible webløsninger. Var også på en Microsoft-konferanse for et par år siden, og fikk heller ikke der noe bra inntrykk av systemet der.

Hva mener dere om ASP.NET? Noen her som bruker dette i det hele tatt?
 

Keanu

Geek
Veldig mange større utviklings/konsulentselskap bruker asp.net og andre .net-produkter. Dette er selskaper som ikke utvikler kun nettsider, men komplette IT-løsninger og arkitektur.
Eksempler: Capgemini, Accenture, Steria, Acando

Hvis du ser på ledige stillinger på Finn.no, så ser majoriteten etter .Net-erfaring eller Java. Noen få ser etter ting som Ruby, Python og Flash, men finner du noen for php skal du være heldig.
 

Muttok

Medlem
Ingen ting som holder ASP.NET tilbake for noe som helst, snarerer tvert imot.

Anbefaler at du tar en titt på eksempelvis ASP.NET MVC. Her får du full kontroll på output, rask og lett stack, enkel unit testing og samtidlig alle fordeler .NET bringer med seg.
Eksempelvis er Stack Overflow utviklet i asp.net mvc.

Mer informasjon: ASP.NET MVC: The Official Microsoft ASP.NET Site

(jobbet med .net siden 2003 så kanskje noe inhabil)
 

Børge AJ

Medlem
Har brukt ASP.Net litt, og jeg må si at jeg synes det er heeelt elsk å bruke (Visual Studio <3) i forhold til PHP.

"Dessverre" sitter jeg på eple-pc, så da går det i PHP:p
 

hohohoo

Medlem
Har skjedd en del hos MS på denne fronten de siste 2 årene. Jeg har lekt litt med nesten nye Expression Studio og det er mye her jeg finner ganske elegant: http://www.microsoft.com/expression/products/Web_Top10Features.aspx

Favoritten min er dog SketchFlow som er en ganske rask måte å lage prototyper på, selv for ikke-programerere: SketchFlow | UI Prototyping Tool | User Interface Design | UI Web Design | User Interface Prototyping | Silverlight | Flow Diagram | Microsoft® Expression®
 

Toak

Medlem
Hmm, hørtes plutselig ikke så dumt ut med ASP.NET, skal absolutt gi det en sjanse :) Er kanskje bare meg som har dårlige holdninger til Microsoft når det gjelder webutvikling. Assosierer det bare med FrontPage :p
 

Nutz

Med lem
Ha et åpent sinn er viktig. Men skal man kunne utnytte en plattform riktig og effektivt så kreves det gjerne full fokus for oss dødelige.
Lage kode som kun virker på Windows-baserte servere blir muligens litt snevert i den store verden dag. Men tror man blir grovt preget av sine omgivelser. Jobber og virker man i et miljø der Windows er det naturlige, så selvfølgelig setter man seg inn i, og kurser seg på utvikling i .NET
 
Går alldelese utmärkt att använda asp.net även till webben. En stor nackdel är licenskostnader för Windows och SQL Server jämfört med Apache/MySQL.

Har själv utvecklat en annonssida likt Blocket.se i C#/asp.net/MVC/LINQ/SQL
 
A

aabbcc

Guest
Jeg bruker det i et par prosjekter for tiden. Hvor vi lager løsninger som installeres på kunders servere og som skal integreres med andre løsninger. Liker det veldig godt - mulig med smidige løsninger, og et absolutt krav hos mange store selskaper.
 
Topp