Er det mulig og vise forkjellig innhold til brukere basert på deres oppløsning?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hele spørsmålet mitt ligger egentlig i tittelen på dette innlegget, men jeg gjentar meg selv enda en gang her:

Er det mulig og vise forkjellig innhold til brukere basert på deres oppløsning?

Helst ved og bruke php på et eller annet vis?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg ser at jeg får samme innhold med både 1280x1024 som med 1024x768 hos Amazon.com. Er det noe spesielt jeg burde legge merke til?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja, se der ja. Med 1680x1050 blir det plutselig en tydelig forkjell på fremsiden ja. Hmm.. Dette kan jeg ikke like at er slik en "hemmelighet" hvordan funker. Om noen av dere Wf'ere har snøring på dette må dere gjerne skrive. :D

Må nesten søke litt på dette da. Det var jo det jeg ikke gjorde før jeg startet denne tråden. Håper bare ikke jeg får en slik "glemme-at-google-finnes-greie" i hodet mitt igjen. Det var jeg litt for flink på før.

clinton4

Medlem
PHP:
<? 
if(isset($HTTP_COOKIE_VARS["users_resolution"])) 
$screen_resolution = $HTTP_COOKIE_VARS["users_resolution"]; 
else 
{ 
?> 
<script language="javascript"> 
<!-- 
writeCookie(); 

function writeCookie() 
{ 
var today = new Date(); 
var the_date = new Date("December 31, 2010"); 
var the_cookie_date = the_date.toGMTString(); 
var the_cookie = "users_resolution="+ screen.width +"x"+ screen.height; 
var the_cookie = the_cookie + ";expires=" + the_cookie_date; 
document.cookie=the_cookie 

} 
//--> 
</script> 
<? 
} 
echo $screen_resolution;
// Last det innholdet du vise ut i fra $screen_resolution
?>

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ser veldig bra ut for en kar som skal legge seg straks clinton! Takk skal du ha! :)

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Takk, god tips.

Jeg må lage en side til en kinesisk bedrift og sålangt har jeg prøvd fluid: xlnx.net/suncafe

En ting som jeg ikke så de nevnet er det med bilde-størrelse. Når du har 1024x768 eller 640x480 eller 1400xnoe så er det ikke så nøye - med dagens bandwidth går det nok greit med en bakgrunn på 100k (håper jeg?). Men utover det???
Når det gjelder fixed så foretrekker jeg likevel å midtstille siden (e.g. 123vann.eservicetorget.no).

Men det hele har blitt mye enklere å teste med zoom-funksjonen (noe som opera sikkert hadde før ff, men jaja - jeg bruker nå ff).

Topp