Enkleste/beste måten å ta i mot bestillinger?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg vuderer å trykke opp noen tskjorter med nettsidens logo på og lurer litt på hvordan jeg enklest kan fikse bestillingene. Tidligere har brukerene sendt meg epost med alle detaljene jeg trenger, men det er alltid noen som glemmer å få med alle detaljene, får med en skrivefeil i adressen slik at den ikke kommer frem osv osv. Derfor tenker jeg nå å ha en bestillingsside på nettsiden min.

Spørsmålet er bare hvordan jeg skal løse dette.

Det skal være et rimelig enkelt skjema hvor man fyller inn navn, adresse, antall tskjorter, størrelser osv. Når det gjelder mulighet for betaling, skal det være PayPal eller betaling via nettbank. Et problem er jo at det ikke er noe vits i å skrive inn navn og adresse om man betaler med Paypal, for da får jeg dette uansett, mens ved betaling i nettbank trenger jeg adressen.

Vet dere om noen greit script til dette, eller lønner det seg å få noen til å lage et fra scratch for meg? Tenker ikke da bare økonomisk, men også praktisk.

picxx

WF 09
Du kan jo sjekke ut paydotcom.com (da kan du i tillegg sette opp ett affiliateprogram), men er ikke 100% sikker på om de godtar fysiske produkter?
Ellers er det jo bare å gjøre alle feltene påkrevd, slik at kunden får opp en feilmelding om han "glemmer" å fylle inn informasjon.

Dag Frogner

Supermedlem
Det siste du nevnte er jo ikke noe problem. Men jeg tenker mest på selve betalingen. Som nevnt er det jo ikke noe vits i å fylle ut navn og adresse dersom man betaler med PayPal, men jeg må ha det om man velger å betale via nettbank....

Problemet blir å finne en enkel og grei måte å gjøre dette på.

picxx

WF 09
Ja, det er jo bare å ha to knapper i bunn:
Fyll ut skjema for nettbank <---> Betal med paypal

picxx

WF 09
Kan bruke dette skjemaet Free FormMail, Form Encryption
Har selv brukt det. Er litt pjoklete å få opp, men både sikkert og greit å forandre på.
Er nok enig i at å innstallere WP bare for å få til et kontaktskjema er litt overkill :D

Tonny Kluften

Administrator
Er vel litt vel overkill å legge inn Wordpress pga dette?

Hvorfor det? Det tar 10 min. å legge inn. Wordpress er veldig enkel på alle måter. Og "Contact Form 7" er helt topp til ditt bruk. Og du slipper å bekymre deg om det hjemmestrikka skjemascriptet ditt har god nok sikkerhet.

Siden allegretto lenker til ser jo bra ut da, men må alt foregå via det nettstedet? Må du ha en konto der for å få se bestillingene?

Sist redigert:

picxx

WF 09
Wordpress er jo blitt såpass kraftig at det drar en del ressurser fra serveren,
men om det ikke er en faktor er det jo like greit, da det finnes så mange rare og brukelige innstikk for wordpress at du sikkert også kan bruke det til en haug andre ting i tillegg til bare kontaktskjemaet.

Topp