Enkel nettbutikkløsning

ChrisE

Medlem
Hei og hopp! Endelig, etter å ha lest på forumet i mange uker, uten å tatt meg tid til å registrere meg, så dagen endelig kommet ;)

Det har seg slik at jeg designer hjemmesiden for et produkt som skal lanseres til sommeren. Det er et enkelt produkt, som skal kunne kjøpes i forskjellige størrelser(fks. Small, Medium, Large). Jeg kan ikke gå dypere inn på detaljer, ettersom produktet er i en fase der vi venter på svar fra patentkontoret.

Men vi trenger en enkelt nettbutikk løsning, som vi kan implementere inn på siden vår. Det skal helst være så enkelt som mulig å sette opp, samtidig enkelt å bruke. Jeg kan "lese" php og til en viss grad "bruke" SQL databaser, så jeg er ikke helt fjern.

Hvordan ville dere gått frem og er det noen her på forumet som har et forslag på hvordan dette kan løses?

Sist redigert av en moderator:

ChrisE

Medlem
Takk for svar. Jeg har sett litt på Zen Cart tidligere og var ikke helt fornøyd. Jeg syntes det så litt for mye "nettbutikk" ut for min del. Jeg skal bare selge ett produkt i forskjellige størrelser.

Når det gjelder Magento så har jeg vært inne på det tidligere. Rett og slett bare for å lære det. Kanskje jeg skal ta det opp igjen. Problemet er at bare at det finnes for få "tutorials". Om det ikke kommer noen enklere forslag her, så blir det nok magento.

ChrisE

Medlem
Er det ikke muligheter til å installere andre betalningsløsninger enn kun paypal med wordpress?

Det er veldig komplisert om kjøpere må registrere seg med paypal før kjøp. Blir ikke det veldig mange ekstra steg, noe som kan ende opp med at vi taper kunder?

Sist redigert:

Kassimaja

Geocacher
Kunden din behøver ikke registrere deg hos paypal. Det er fullt mulig å handle med paypal uten konto, men det blir letttere senere hvis du allerede har en konto.

eplebiten

Medlem
Det kommer noe an på hvor komplekst man egentlig ønsker det.

Jeg eksperimenterer med Prestashop, og hittil ser denne ganske bra ut og vil nok kunne dekke behovet ditt.

Per i dag bruker jeg CS-Cart, men den (ver. 2.x) er fortsatt ikke helt optimalisert i forhold til hurtighet.

CreLoaded ville jeg holdt meg unna da det fortsatt finnes bugs som man har ventet i 2-3 år på at de skulle rette de opp. (Bygget på OSCommerce.)

Et moment du bør ta hensyn til er hvilken leverandør av betalingstjenester du ønsker å benytte. Dette vil kunne være et problem for en del av de mindre cartene.

ChrisE

Medlem
Det har seg slik at jeg fortsatt ser etter en løsning. Om jeg skal bruke magento, så blir fort en alt for stor del av budsjettet mitt borte i betalingsløsnings oppstarts gebyr. Jeg har ikke noe problem med å bruke 300-400 kroner i måneden, men akkurat i begynnelsen har vi et budsjett på 15,000 kroner, der vare innkjøp ligger på rundt 10,000.

Finnes det noen betalningsløsninger som ikke krever en stor oppstartsgebyr?

Jeg har sett på mystore.no som løsning, men jeg ønsker å ha mest mulig kontroll over designet selv.

Kassimaja

Geocacher
Finnes det noen betalningsløsninger som ikke krever en stor oppstartsgebyr?

Paypal koster ingen ting i oppstart, hvis du ikke skal ha hjelp til å implementere det da...

ChrisE

Medlem
Jeg fant en god løsning nå ved å bruke magento og paypal business (30USD i mnden). Jeg hadde misforstått paypal løsningen litt. Jeg trodde kunden måtte registrere seg med paypal, men det viser det seg at de ikke trenger ved bruk av paypal business... ;)

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Paypal er ofte vanskelig å forstå, de viser "aldri" samme betalingsvindu til deg som admin som det kunden ser.

Se filmen på Paypal integrasjon oppdatert | Mystore.no for et eksempel på hva kunden vil se når Paypal integrasjon er korrekt satt opp.

Om du kun har et enkelt produkt vil kanskje det enkleste være å lage en "plain hjemmeside" med Paypal som betalingsalternativ?

Yngve
Mystore.no

Topp