Endre navn på "fane" i dreamweaver

marenmaren

New Member
Hei,
Jeg har laget en webside(for meg sjæl) i dreamweaver, og brukt Transmit til å laste opp siden min til webhotellet via FTP server.

Når jeg åpner websiden min i firefox står det i fanen "Untitled document" og der vil jeg jo gjerne at det skal stå ett eller annet! (har lagt ved screenshot så dere skal forstå hva jeg mener med fane). Noen som vet hvordan jeg forandrer dette i dw?

Har også problemer med å endre sidene mine når jeg har lastet opp filene på serveren via transmit, så hver gang jeg gjør en liten forandring ender jeg opp med å slette alle filene fra servern for så å laste de opp på nytt. Noen smart/lettere måte å gjøre dette på? Vet jeg kan laste de opp via FTP via dw, men har ikke helt funnet ut hvordan enda...

Blir takknemmelig for alle svar!

:)

Vedlegg

• Screen shot 2011-06-05 at 23.40.56.png
    Screen shot 2011-06-05 at 23.40.56.png
    12,2 KB · Sett: 8

spikre

peterhamre.no
Hei,
Jeg har laget en webside(for meg sjæl) i dreamweaver, og brukt Transmit til å laste opp siden min til webhotellet via FTP server.

Når jeg åpner websiden min i firefox står det i fanen "Untitled document" og der vil jeg jo gjerne at det skal stå ett eller annet! (har lagt ved screenshot så dere skal forstå hva jeg mener med fane). Noen som vet hvordan jeg forandrer dette i dw?

Har også problemer med å endre sidene mine når jeg har lastet opp filene på serveren via transmit, så hver gang jeg gjør en liten forandring ender jeg opp med å slette alle filene fra servern for så å laste de opp på nytt. Noen smart/lettere måte å gjøre dette på? Vet jeg kan laste de opp via FTP via dw, men har ikke helt funnet ut hvordan enda...

Blir takknemmelig for alle svar!

:)

Dette er helt grunnleggende alt sammen. Gjør et googlesøk, og du få 10.000 svar.
- Det du kaller "fane" er title-taggen.

marenmaren

New Member
Ja selvfølgelig vet jeg at dette er elementært, men visste ikke hva fane var på engelsk, så etter søk på google uten hell, skrev jeg her! Er det ikke det denne er til?

Man lærer ved å spørre!
takk for hjelp :)

zapotek

Medlem
Klikk ctrl-J (eller finn page properties i toppmenyen). Velg faen "title/encoding". Skriv så inn tittelen du ønsker.

TorsteinO

Art Director & grunder
Ja selvfølgelig vet jeg at dette er elementært, men visste ikke hva fane var på engelsk, så etter søk på google uten hell, skrev jeg her! Er det ikke det denne er til?

Man lærer ved å spørre!
takk for hjelp :)

Man lærer absolutt best ved å spørre! :) og her er et lite, mer generelt tips: Husk at det egentlig er HTML du jobber med, det der er ikke noe som er spesifikt for Dreamweaver, så hvis du f.ex. søker etter "change page title html" vil jeg regne med at du finner vanvittig mange flere svar enn hvis du blander inn dreamweaver :)

marenmaren

New Member
Takk for svar!

Det eneste jeg fortsatt lurer på er hvordan man endrer websiden i transmit? Eller om jeg gjør det lettest for meg selv ved å bruke evt et annet program? Noe som anbefales?
Er litt dumt å måtte uploade alt på nytt hver gang ;)

Topp