Endre layers i Photoshop og overføre til webside

Bjørn

Domenespekulant
Har ikke så mye erfaring med PSE (Photoshop Elements), så har et problem. Har kjøpt en CSS template som jeg skal endre noe tekst (layers) på til norsk. I Photoshop Elements tar jeg opp hele forsiden som er lagret som .psd. Etter å ha endret de layers som jeg ønsker, vil jeg nå eksportere disse til index.html. Hvordan gjør jeg enklest dette?

Bjørn

Domenespekulant
Ja, men tror ikke det er så enkelt. Hadde bare de ulike layers hatt samme navn som bilde, men det har de ikke. psd-filen inneholder hele forsiden (index) ferdig delt opp i ulike layers, så endrer bare disse, men usikker hvordan jeg lagrer disse korrekt og importerer de korrekt til dreamweaver, slik at index.html filen oppdateres og vises korrekt.. andre som vet?

U

UglyKidJoe

Guest
Du kan feks ta og oversette en layer av gangen, slette/skjule resten av layers og eksportere og erstatte gamle bildet med det nye.

Bjørn

Domenespekulant
Kan du beskrive litt nærmere, har som sagt ikke så mye kjennskap til PSE? Hvordan skjules layouts? Hva lagre som? Hvordan erstatte? Har erstattet hele layouten som psd-fil, men selve templaten blir ikke endret av den grunn.

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg kjenner ikke til Elements, da jeg bruker Photoshop, men i listen til høyre har du kanskje alle lagene nedover i en liste og også noen øyne til venstre for hver av disse?

I såfall huker du vekk alle de du ikke vil lagre, slik at du kun ser det bildet du skal lagre. Så går du til "Image - Trim" og da får du kun det bildet du har synlig og ingenting annet. Deretter kan du lagre dette bildet, og laste det opp på serveren for å overskive det originale.

Bjørn

Domenespekulant
Jeg kan merke de ulike layers-delene i hele psd-filen, slik at det blir små firkanter rundt layeret jeg ønsker å lagre, men finner ikke ut åssen det lagres. Hvis jeg merker layer og lagrer, så lagres hele psd-filen (siden) som jpg/gif, og ikke akkurat den delen jeg bare ønsker. Under "Image" i PSE, har jeg ikke noe som heter "Trim", men det står: Rotate, Transform, Crop, Recompose, Divide scanned photos, Resize, Mode, Convert Color Profile og Magic Extractor.

Topp