Endre den snodige fremsiden til Livezilla?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det har tidligere vært nevnt her på forumet at Livezilla er gode greier for og kunne tilby en live support på nettsidene sine. Jeg har selv lastet ned Livezilla for en stund tilbake, mest for og kikke på hvordan det hele fungerer.

Jeg kommer frem til at Livezilla fungerer bra for akkurat live chat support, og at det også kan være forbedringer noen steder, som da f.eks dersom en bedrift skal ansette noen på support.

Livezilla krever nemlig at vedkommende som skal sitte på support installerer programvare lokalt på sin datamaskin, og denne installasjonspakken inneholder også programvare som kan administrere hele livezilla-installasjonen. Man får riktignok ikke tilgang til livezilla-administrasjonen uten korrekt brukernavn og passord, men allikevel kunne godt denne vært ekskludert for den vanlige suppoerteren som ikke har noen med administrasjonen og gjøre.

Dette over var en kjapp liten beskrivelse av Livezilla, og spørsmålet mitt til dere som allerede har brukt Livazille er som følger.:

- Dersom jeg installerer Livezilla på hxxp://tuborg.no/support/ , da vil jeg få frem noe på denne adressen som er rettet direkte mot administrator av Livazilla-administrasjonen. Hva kan jeg gjøre for og endre denne siden?

Dersom jeg legger ut en lenke til live chat på hxxp.tuborg.no/index.php, (Vi kan generere lenker som åpner Livezilla chat i programvaren vi har installert lokalt på maskinen vår.) da vil denne lenken åpne følgende url i et nytt vindu: hxxp://tuborg.no/support/livezilla.php, og de ekstra nysjerrige brukerne vil jo da lure på hva som befinner seg på hxxp://tuborg.no/support/, og skriver dette direkte inn i nettlesere sin. Det er derfor jeg lurer på hva jeg kan gjøre for og få bort dette greiene som kommer når man skriver hxxp://tuborg.no/support/.

Er det mulig og sette en permanent redirect på kun 1 liten phpfil i htacces,? isåfall, hvordan?

Takk! :)

Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Du kan løse problemet ved å legge en tom index.html fil i support mappa, da vil den nysgjerrige kun se en tom side.
Eller du kan skrive inn i htaccess:
RewriteEngine on
redirect 301 /support hxxp://tuborg.no/support/livezilla.php

Mhm.. Tenkte litt på det med en tom index.html jeg også, men tror det hadde vært mer ok med en redirect. Jeg har ikke snøring på htcasses.. Hvor skriver jeg hvor denne filen skal bli redicrectet? - Takk. :)

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
redirect 301 /support hxxp://tuborg.no/support/livezilla.php
betyr at du blir redirekted fra supportmappa til hxxp://tuborg.no/support/livezilla.php

Ja, se der ja.! Hehe, jeg tror ikke jeg leste den siste posten din godt nok. Takk så mye for god hjelp. Ryktepoeng kommer så snart jeg har delt ut tilstrekkelig av dem til andre som fortjener det. :)

Topp