Endre beskrivelse av nettside på Google-søk

Ligger på #1 på flere ord, men merker at trafikken ikke er den helt store.. Har gått meg hus forbi at man bør ha en beskrivelse av nettsida som faktisk frister surferen til å klikke seg inn.. :rolleyes: Har bare et problem: hvordan i all verden endrer jeg denne beskrivelsen?

Mitt søkeresultat
Beskrivelse av nettsida mi, som bare suuuuuper til seg lesere!

Tog du an? Hvordan endrer jeg beskrivelsen? Har testa med meta description og description i All in one SEO pack... Skjer ingen ting.

U

Uregistrert

Guest
Ligger på #1 på flere ord, men merker at trafikken ikke er den helt store.. Har gått meg hus forbi at man bør ha en beskrivelse av nettsida som faktisk frister surferen til å klikke seg inn.. :rolleyes: Har bare et problem: hvordan i all verden endrer jeg denne beskrivelsen?

Mitt søkeresultat
Beskrivelse av nettsida mi, som bare suuuuuper til seg lesere!

Tog du an? Hvordan endrer jeg beskrivelsen? Har testa med meta description og description i All in one SEO pack... Skjer ingen ting.

Har selv samme problemet i Wordpress, beskrivelsen av forsiden er aldri samme i Google som på siden.

Prøv å legge til f.eks <meta name="description" content="Blablalbalba" /> i header-home.php? (Selv aldri prøvd)

Det oppdateres ikke øyeblikkelig da :p Du endrer META og venter til google har vært innom siden din :cool:

Noe sier meg at det ikke er noe å vente på i det hele tatt.

Jeg har brukt All in one SEO pack siden første dagen på et nettsted jeg har, og i Google er beskrivelsen av siden det som står i bunnen på siden min..

picxx

WF 09
TTT = Ting Tar Tid!
Mens noen oppdateringer hos Google går på minutter kan andre ta måneder.
Å kjøre på slik er bare dumt.
Bygg sidene dine for BRUKERNE, ikke for søkemotorene!
Om brukerne liker dem vil du uansett få flere besøkende til dine sider.

Capiche? eller ble det rett og slett tyrkisk for deg?

picxx

WF 09
Ligger på #1 på flere ord, men merker at trafikken ikke er den helt store..

Ser ofte du "skryter" av fraser, ord og flere ord du får kjapt opp i google.
Saken er at det tar rundt 6 mnd. før ett domene "setter seg" i google.
Håper ikke du selger slike resultater til kunder.....hadde jeg da vært din kunde ville jeg kommet på døra etter å ha betalt deg i 9 mnd. og jeg fremdeles ligger på 15. plass i google.

Ting tar tid!
Ting tar tid!
Ting tar tid!

Vel, om de ikke tar tid, krever de ihvertfall haugevis med penger for å betale for annonsering.

O...oo....øø.. sånn var det!

Keanu

Geek
Meta description er det som Google bruker som utgangspunkt. Det finner dere f.eks. ved å se på "site:dittdomene.no". Derimot er det ikke gitt at det er nettopp dette meta description som brukes. Normalt velger google å vise et tekstutsnitt som inneholder det som brukeren søker etter.

Det gjør at spesielt på mange long tail-nøkkelord, så vil du se en helt annen beskrivelse enn hva du hadde tenkt. Derfor er det også nyttig å ha de viktigste nøkkelordene dine i meta description, hvis det er dette besøkende hovedsaklig finner siden med. Du har derimot ikke samme muligheten til å diktere dette som for title-tag.

Topp