En evt. Finanskrise sine effekter på inntjening

looper

Medlem
Hei.
Jeg frykter som mange andre en finanskrise innen kort tid, ut i fra hva jeg har lest så er det delte meninger om dette. Men logikken går jo på at det vil smelle en krise før eller siden på en eller annen måte.

Det jeg lurer på er om noen av dere gamle travere kan dele deres erfaringer i fra sist krise, hvordan det påvirket inntjening og om dere tok noen grep?

En krise kan jo kanskje trigge enkelte nisjer også?

Mvh

adeneo

Medlem
Min mening er at det omtrent hvert førtiende år inntreffer en global finanskrise, og i så måte er året for neste krise 2012-2013, slik at den virkelig krisen ikke har kommet enda.
Jeg baserer dette på oljekrisen i 70 årene, depresjonen i 30 årene, finanskrisen i 1890 årene osv.

Det er også mindre "dupper" hvert 5-7 år, men dersom dette er den store "40 års krisen", så er det ikke så mye sammenligningsgrunnlag i forhold til internett og bransjer som er knyttet til dette ettersom forrige krise var i syttiårene, og dette var en av de mindre sett over litt lengre perspektiv.
I 30 årene kom også først en mindre i krise i 1929 før det bedret seg en del før den virkelig krisen slo inn i 32-33, på samme måte som finanskrisen i 2009 nå kan se ut til å utvikle seg til å bli verre igjen, selv om jeg selvfølgelig håper jeg tar feil. Har uansett satt hele banken i lange putter, så får vi se hvordan det går.

Ja, merket det godt ved forrige finanskrise. Alle som selger annonser/annonseplass merket det jo den gang. Mange bedrifter kuttet ned på utgiftene, også markedsføringsbudsjettet. Husker at mange aviser (og andre medier) også slet, og måtte kutte mange stillinger grunnet sviktende annonsesalg. Heldigvis synes Norge foreløpig å være noe skjermet mot uroen som nå rammer Europa, men dette kan jo bare være et spørsmål om tid.

Topp