Eier du 1 eller flere landingsider?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
God (snart) dag der ute (eller inne).!

Egentlig er dette et lite ja nei spørsmål, men eier du 1 eller flere landingsider? Om ja, kunne du gitt meg en link til 1 eller flere av dem slik at jeg kan få se eksempler?

Jeg vil bare få en liten pekepinn på hvor mange webmastere der ute som egentlig gidder og sette opp slikt, og hvor mye arbeid de legger i det.!

Lov å spørre hvordan du definerer «landingsside»? Kjente ikke uttrykket, men Google virker å mene at en landingsside er den første siden en bruker kommer seg til når h*n klikker seg inn på nettsiden din, og i det tilfellet sier det seg selv at de fleste har landingssider. Derfor går jeg ut fra at du kanskje mener noe annet?

picxx

WF 09
Regner med Atle kanskje mener salgssider (a la clickbank) eller kanskje squeeze pages?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Huh, jeg trodde landingside bare kunne være 1 sak jeg. Det er nok litt clickbank jeg tenker. Kun små sider som er laget for og selge et produkt altså. Ikke store nettsider med mange undersider.

Fredrik

Medlem
Jeg har følgende sider som refererer til nettbutikken og som i tillegg drar mye besøk. Lav transitt stopp frekvens samt usannsynlig høy konverteringsfrekvens.

Med andre ord - works like a charm! Har lagt kanskje et par tusenlapper i disse sidene tilsammen og uten å en gang regne på det så kan jeg si at de har generert noen hundre tusen i inntekter allerede. Domenene følger under og er med .no

minikamera
overvåkningskamera
overvåkingskamera
videoovervåking
kameraovervåkning

kongen

kongemedlem
kunne du gitt meg en link til 1 eller flere av dem slik at jeg kan få se eksempler?

Du kan finne mange eksempler på landingssider hos Clickbank.
ClickBank Marketplace - ClickBank

Her er noen eksempler hentet fra Clickbank som du kanskje har lyst til å se nærmere på :p

Natural Penis Enlargement Exercises | Award Winning PenisAdvantage.com
Cure Hemorrhoids | Piles Treatment | Natural Hemorrhoid Remedy | Bleeding Stool Cure
#1 Solution For Premature Ejaculation - Last Longer In Bed Tonight!

testdriver

Ha det bra..
Mange av landingssidene til CB-annonsørene er helt latterlige, synes jeg.

På enkelte sider må man lese 5-10 sider med vanvittig mye tekst før man til slutt kanskje tilfeldigvis finner en liten link til PayPal. Må jo ha latterlig lav konverteringsgrad.

Det jeg synes fungerer greit er å modde WP og bruke en template med passende sidebar. Der kan man alltid ha bilde av produktet, litt info, KJØP NÅ-knapp, pris og litt sånn. Da kan man skrive så mange artikler man vil - potensielle kunder vil til enhver tid enkelt kunne kjøpe produktet.

Tonny Kluften

Administrator
Mange av landingssidene til CB-annonsørene er helt latterlige, synes jeg.

På enkelte sider må man lese 5-10 sider med vanvittig mye tekst før man til slutt kanskje tilfeldigvis finner en liten link til PayPal. Må jo ha latterlig lav konverteringsgrad.

Det er ikke uten grunn at de er lange. For de som er interesserte liker nemlig å lese mye om emnet. Sidene er beregnet på de som er interesserte, ikke på deg.

testdriver

Ha det bra..
Poenget mitt var at man ofte må lete seg fram til kjøpeknappen. Brukervennlighet påvirker jo utvilsomt konverteringsgraden. Alle er forskjellige - noen er overbevist etter første sales pitch, mens andre må lese all info og testimonies etc.

Enig i at mye tekst ikke nødvendigvis trenger å være negativt, men det bør alltid være fokus på call-to-action så man kan kjøpe produktet når som helst i prosessen.

Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Takk for mange gode eksempler her. At Wordpress kan brukes for og sette opp slike sider forstår jeg, og syns det er litt snodig at ikke Wordpress blir brukt mer til det også.

Slike landingsider som jeg har fått så mange gode eksempler på her i tråden. Dette er sider som normalt aldri blir oppdatert med nytt innhold, ikke sant?

Er det trafikk fra søkemotorer de fleste slike sider vil ha / får, eller bygger de opp lenker for og dra inn trafikk via lenkene?

Topp