Altså, teknologien som blir brukt for og overføre data mellom harddisk og cdspiller/brenner/resten av treskeverket er jo akkurat den samme som i en vanlig stasjonær pc, hvor eneste forkjell da er denne pluggen vi har på interne cdspillere for laptops. At de forkjellige produsentene av laptops virkelig opererer med forkjellige tilkoplinger i laptops når ikke dette finner sted i stasjonære pcer her jeg veldig vanskelig for og tro.
Selv har jeg hatt laptops fra flere forkjellige produsenter, og jeg må innrømme at jeg aldri har lagt merke til noen spesielle endringer på mine optiske enheter. Skal jo helt klart legges til at jeg aldri har forsøkt og sette inn dvdbrenneren i min Toshiba over i HP.
En annen årsak til at jeg ikke helt kan forstå at det blir brukt forkjellige tilkoplinger på de forkjellige produsentene sine pcer er blandt annet harddiskene som også uten trøbbel kan tas fra laptop 1 over til laptop 2, og harddiskene bruker for det jeg vet samme tilkopling som de optiske enhetene.
Jeg vil nå absolutt anbefale deg og ta kontakt med f.eks
Komplett Data og forhører det om akkurat dette slik at du faktisk kan være 110% sikker.