Dropshipping

tom3008

Medlem
Hei, jeg vurderer å begynne med dropshipping fra DX innen en spesiell nisje.
I den forbindelse har jeg noen spørsmål som jeg håper dere kan svare på.

1. Hvordan sjekker jeg om noe er CE- godkjent?
2. Kan man være privat person og ikke firma?
3. Finnes det noen farer??

Håper også på litt tips etc.

Mvh Tom Nielsen

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
CE kan du lese om så å si overalt. Kjapp-versjonen er: CE er blitt nytteløst. Det er 'egensertifisering', altså produsenten påstår dette er bra greier og den som importerer påstår dette er bra greier. Man sertifiserer dette selv. På din Nintendo DS er det CE <nr>, der <nr> henviser til en godkjenning som er levert av en utenforstående sertifiseringsinstans. Det er bedrifter som får penger for å påstå at dette er bra greier. Quis custodiet ipsos custodes?
Men CE merking kreves så du får bestille det fra leverandøren/produsenten.

picxx

WF 09
Mitt tips ang. dropshipping: Drit i disse store firmaene som averterer som spesialister innen dropshipping. Finn litt mindre butikker i den nisjen du ønsker å drive. Pass på at de får gode anmeldelser fra sine kunder og sett deg i kontakt med dem og fortell at du er intressert i dropshipping, evt. også gi dem en forretningsplan som viser forventet omsetning.
På denne måten får du et personlig forhold til de som dropshipper for deg,
noe som absolutt lønner seg innen denne bransjen.

tom3008

Medlem
CE kan du lese om så å si overalt. Kjapp-versjonen er: CE er blitt nytteløst. Det er 'egensertifisering', altså produsenten påstår dette er bra greier og den som importerer påstår dette er bra greier. Man sertifiserer dette selv. På din Nintendo DS er det CE <nr>, der <nr> henviser til en godkjenning som er levert av en utenforstående sertifiseringsinstans. Det er bedrifter som får penger for å påstå at dette er bra greier. Quis custodiet ipsos custodes?
Men CE merking kreves så du får bestille det fra leverandøren/produsenten.
Men hvis man skal selge noe, må det være CE- godkjent :)
Hvordan sjekker jeg om noe er det?

Nutz

Med lem
Er ikke DX mulig å kontakte per mail? :eek:
Vurderer du å kjøpe noe av en selger som ikke kan kontaktes per mail, eller har kundebehandlere?

Topp