Hei alle sammen!
Jeg vurderer å starte en dropshipping-virksomhet med fokus på Norge og EU. Jeg ønsker å bruke enten Shopify eller WooCommerce for nettbutikken min og vil gjerne høre deres erfaringer og anbefalinger om følgende:
Takk på forhånd!
Jeg vurderer å starte en dropshipping-virksomhet med fokus på Norge og EU. Jeg ønsker å bruke enten Shopify eller WooCommerce for nettbutikken min og vil gjerne høre deres erfaringer og anbefalinger om følgende:
- Leverandører og agenter:
- Hvilke leverandører eller agenter anbefaler dere som jobber sømløst med Shopify eller WooCommerce?
- Jeg har sett på aktører som CJ Dropshipping, Wiio, og HyperSKU, men er usikker på hvem som gir den beste kombinasjonen av pris, leveringstid og brukervennlighet.
- Er det andre plattformer som fungerer bedre for dropshipping?
- DDP og VOEC:
- For Norge, er det best å bruke leverandører som tilbyr DDP (Delivered Duty Paid) for å unngå at kundene mine får ekstra toll og avgifter ved levering?
- Hvordan fungerer VOEC (VAT On E-Commerce) i praksis? Vil det være bedre å bruke en plattform som AliExpress (som er VOEC-registrert), eller bør jeg prioritere DDP fra andre leverandører?
- Automatisering og integrasjon:
- Jeg ønsker en løsning der alt fra produktimport til ordrebehandling og frakt fungerer sømløst.
- Er det noen spesifikke verktøy, apper eller plugins dere anbefaler for Shopify eller WooCommerce som gjør dette enklere?
Takk på forhånd!