Dropshipping fra Kina

zapotek

Medlem
Noen her som dropshipper med varer fra Kina? Tar det ikke himla lang tid før kunden får varen levert? Opplever du mye kluss med levering / er det mange reklamasjoner?

Erlend

Medlem
Hvis du skal begynne med dropshipping fra Kina, så må du kjenne til hvordan det fungerer der.

Jeg skulle ha 5 XL av et produkt, men endte opp med 5 large fordi de ikke hadde XL. Man må rett og slett si alt de ikke skal gjøre i tillegg.

Om du skaffer deg de riktige kontaktene som vet hva de driver med, så kan det gå bra.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Noe å tenke på:
På de fleste varer er det reklamasjonsrett, den varer i noen år og du er ansvarlig.
Alle elektriske artikler skal være CE-merket, det er du ansvarlig for.
Det er utover det flere regler som kanskje ikke gjelder for det du tenker på, men jeg mener å huske noe om innehold på matvarer på norsk).
Ellers følger det før eller senere obligatorisk medlemsskap i grønt punkt hvis jeg husker rett.

Drop-shipping er å drive import med veldig små batches.

zapotek

Medlem
Takk for svar. Har ikke tenkt å starte med dette selv. Jeg spør mest av nysgjerrighet da jeg ser for meg at det lett kan blir en del kluss.

Av og til ser man at noen starter gadgetnettbutikker fra gutterommet hvor det selges produkter fra for eks. dealextreme. og etter kort tid er nettbutikken stengt..

Topp