Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dropshipping - automatisk betaling via Paypal til leverandør

ynos82

New Member
Det jeg lurer på er om man f.ex skal drive med dropshipping, er det da murlig å lage en side nettbutikk med diverse varer og da kunder kjøper varene så blir de automatisk bestillt fra dropshipper's side og sendt til dem. Og da de betaler via paypal at den da betales til min paypal og da jeg mottar betaling så blir den automatisk betalt til dropshipper?
 

picxx

Well-Known Member
Det er sikkert mulig, hvis du har en slik avtale med leverandør og de tekniske løsningene til å få det gjennomført.
 

picxx

Well-Known Member
det er mulig det, sålenge dropshippern din har et API, noe de færreste har.. paypal har ihvertfall API så du kan sende betaling via et script du lager selv

Trenger dropshipperen API?
Har man avtale om dette er det jo bare å automatisk sende en bcc: til leverandør ved bestilling, når så betaling foreligger (der må man sikkert bruke PP's API eller noe slikt?) plukker de varen og sender den.
 

picxx

Well-Known Member
joda, men tviler litt på at det er så mange dropshipping kompanier som godtar slik manuell jobb.
verdt en mail til supportavdelingen da ;)

Du har nok sikkert rett i det at de fleste større som er basert på dropshipping ikke godtar slike manuelle avtaler.
Likevel, erfaringsmessig sett, er faktisk de aller beste dropshipperne mindre butikker man utarbeider en "slags" dropshippingavtale med.
Har skrevet om akkurat dette tidligere på forumet :)
 
Topp