Dropdown JS prob.

Hei, folkens.

Jeg jobber for tiden med en side, jeg har små problemer med en dropdown-meny på.

Sjekk ut: Vinstradalen Grunneierlag
Dersom du går på f.eks "Fiske", så går det ikke ann å trykke på linken der. (Derfor pr. nå lagt til fiske i undermenyen også, foreløpig). Noen som har noen anelse om hvorfor?

Alle undermenyer og vanlige menyer fungerer, men ikke de som inneholder en undermeny. "Jakt" "Fiske" "Kulturlandskap" osv.

Veldig irriterende at det må stå f.eks "Jakt" to ganger.

Litt kode, menyen:
HTML:
<a onClick="return clickreturnvalue()" onMouseover="dropdownmenu(this, event, menu2,'0px')" onMouseout="delayhidemenu()" href="?page_id=3">Kulturlandskap</a>

Javascriptet:

Kode:
var menu2=new Array()

menu2[0]='<a href="?page_id=5">Kulturlandskap</a>'

menu2[1]='<a href="?page_id=11">Sætre</a>'

menu2[2]='<a href="?page_id=14">Kulturminne</a>'

Alslinet

New Member
Bruk CSS dropdown menyer

Jeg vil anbefale å bruke CSS for dropdown menyer (søk på suckerfish), hvis du planlegger å bruke dem. Sitepoint hadde en god artikkel om dette tidligere i tilegg til at de forklarte noen av problemene med dropdown menyer.

Det beste vil ofte være å bruke en standard sekundærmeny i en egen kolonne. Jeg vet dropdown menyer gjør ting enklere for brukerne det fungerer for, men hva skjer om brukeren din ikke har javascript aktivert eller brukeren bruker en gammel versjon av internet explorer. Og ærlig talt hvor mye tid skal du bruke på å løse ett problem som kan løses mye enklere med en enkel sekundærmeny.

Topp