Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Drive trafikk til nettside.

coast

New Member
Hei,

Jeg holder på å lage en nettside hvor jeg naturligvis har behov for trafikk etterhvert. Hvordan oppnår man trafikk uten å måtte betale i dyre dommer for dette og hva er mest effektivt?

Min konklusjon så langt er som en legende fra USA har sagt, at uansett hvor du går og hvem du prater med. Legg igjen ett visittkort og alltid skap god kontakt med vedkommende.

Alle svar settes pris på
 

ronorio

Active Member
Hvordan du får trafikk til en nettside er jo et veldig bredt spørsmål, særlig da det finnes mange metoder for både betalt og ikke-betalt trafikk.

På helt generelt grunnlag er jo organisk trafikk en form for gratis trafikk - og derfor ofte regnet som den mest verdifulle for enhver nettside.

Når man snakker om organisk trafikk kommer man ikke utenom temaet SEO, som i hovedsak handler om samspillet mellom nettsiden din og søkemotorer.

Organisk trafikk er noe du bygger opp over tid. Det er gjerne ikke noe som skjer over natten - og hvor stor mengde trafikk du får er avhengig av at du har godt skrevet innhold som er interessant, lærerikt, attraktivt, informativt eller til eks. løser et problem.

Rangeringen du får i søkeresultatene er ofte avgjørende for hvor mange besøkende velger deg foran andre. Rangeringen er basert på mange faktorer, til eks. at nettsiden er bruker- og mobilvennlig, rask osv.

Andre måter å skaffe seg "gratis" trafikk på er til eks. via sosiale medier, forum, koblinger fra andre osv.

Nå vet ikke jeg hva det er slags type nettsted du driver, om det er en blogg, nettbutikk, firmaside eller noe helt annet..

..men på helt generelt grunnlag, særlig i startfasen, anbefaler jeg å jobbe mot at nettsiden blir indeksert og rangert i Google. Bruk verktøy som Google Search Console, Google Analytics etc. og forsøk å lære så mye du kan om hva søkeoptimalisering er og hvordan du kan bruke det til din fordel.
 

coast

New Member
Takk for svar Tonny og ronorio, much appreciated.

For og supplere svaret til Tonny så er jeg inneforstått med at kostnaden er tid eller penger. Jeg forstår at innhold og hvordan nettsiden er satt opp bestemmer besøkende sin interesse.

Ronorio:
Jeg holder på og lage nettbutikk å har såvidt lest om såkalt SEO. Jeg kan gjerne legge ned tid i arbeidet for og drive trafikk til nettbutikken. Når det gjelder organisk trafikk er nok dette det man vinner på i lengden. Folk liker kortreist og spiselig innhold de selv føler er ekte. (På samme måte som mat) så det er hva jeg ønsker gå for. Roma ble ikke bygget på en dag så at tid og innsats kreves er en del av gleden med det. Jeg ønsker et solid nettverk som har muligheten til å utvikle seg, men er vanskelig å sette seg inn i alt der ute når man er en selvlært ung mann og hele labyrinten kalt cyberspace er der.

Når det kommer til "gratis" trafikk fått igjennom forum. Hva er da innenfor? Vet det ikke er alle forum som godtar reklame men at det finnes grey areas for dette. Gjerne del deres preferanser om hvilken fremgangsmåte og hvordan dere ville gjort dette selv, eller om dere har erfaringer.

Takk på forhånd :)
 
Heia

Nu gör jag lite annorlunda saker. Jag har hemsida men jag säljer inget, kanske gjort annorlunda då. Jag tänker inte på att driva besökare till min sida, det är ju kul om de kommer, men inget krav. Jag ser det såhär, de som är på Facebook trivs ju uppenbarligen där, då ger jag de material där, 100 % av materialet på min hemsida postar jag i sin helhet på Facebook. jag försöker inte att driva mina följare till min sida, det är inte primära målet, 95% av alla länkar jag lägger ut går inte till min hemsida och de är definitivt inte affiliate länkar. Detta har ökat min räckvidd bra och genererat mer trafik från Facebook än innan jag gjorde såhär. Jag tänker likadant med Pinterest och alla andra aktörer. Jag skriver inte för Google, jag gör det som mina följare vill, det skapar jag och Google har ökat min trafik dramatiskt efter att jag produserat det mina följare frågar efter, nu har jag runt 50000 norska kvinnor så jag har ju bra material att utgå ifrån när jag skapar saker och ting till hemsidan. Det är ju dessa kvinnor som gör Google sökningar också. :)

Så jag jobbar inte mot Google, Facebook, Pinterest med mera, Jag jobbar med de, stor skillnad.
 
Sist redigert:
Topp