Domeneshop, hvilket alternativ?

Dseller

Medlem
det jeg tenkte var å kjøpe bare domene på domeneshop og bruke UK Hosting, Website Hosting, Web Hosting UK, Web Hosting - EZPZ Hosting til hotell.

men hvilket alt skal jeg velge da?

3XE7d.png

Santo

Active Member
1 eller 4.

1 om du vil at Domeneshop kjører DNS for domenet.

4 dersom du vil at DNS er hos den andre parten.

Santo

Active Member
Hva tror du er best?

Det blir egentlig litt hipp som happ, og avhenger egentlig bare av om du vil at Domeneshop eller UK Webhost skal kjøre DNS for domenet.

Det er kanskje enklest å la UK Webhost stå for DNS (altså alt. 4), for dersom de endrer noe hos seg så slipper du å tenke på å endre det hos Domeneshop i deres DNS.

Dseller

Medlem
Det blir egentlig litt hipp som happ, og avhenger egentlig bare av om du vil at Domeneshop eller UK Webhost skal kjøre DNS for domenet.

Det er kanskje enklest å la UK Webhost stå for DNS (altså alt. 4), for dersom de endrer noe hos seg så slipper du å tenke på å endre det hos Domeneshop i deres DNS.

Må jeg kjøpe webhotell der først da?

eplebiten

Medlem
Dette kommer an på om du skal kjøpe et norsk domene eller en av de internasjonale variasjonene. .no krever vel fortsatt at domenet må eksistere på navnetjeneren, og da vil alternativ falle bort hvis du ikke allerede har et webhotell.

Jeg forstår det slik at du ikke allerede har kjøpt webhotellet, og da kan du like godt velge alt. 1.

Dseller

Medlem
Da har jeg kjøpt domene! valgte alt. 1.

Men det er en ting jeg lurer på:

Jeg betalte 140,- for ett år, er det slik at dem trekker automatisk andre året eller må jeg legge inn betaling manuelt for å ikke miste domenet?

Topp