Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domenenavn direkte SEO verdi?

Tony J

Alle skal få
Jeg prøvde tidligere og selge stortutvalg.no uten noen respons.

Når jeg googler "stort utvalg" med " og huker av 'kun sider fra norge'

så får jeg over 8 millioner treff.

Det som går mest igjen er butikker som krydrer titlene sine med "Stort utvalg +" osv.

Er det mulig å bruke dette til noe fornuftig i forhold til SEO hvis jeg velger
å lage noe fiksfakseri på dette domenet?

Tony
 

Morph

Svart belte i snoking
Nei, det tror jeg ikke. Jeg ser ikke helt poenget med å sammenlikne antall treff og måle det opp mot popularitet i søkevolum - det har ikke alltid en sammenheng.
 

zapotek

Medlem
Du misforstår nok litt Tony.

"Stort utvalg" er litt som ordene "på samme måte" som har over 16 milloner treff, likevel er det ingen som taster inn søkefrasen "på samme måte" på Google. De er ganske enkelt vanlige ordkombinasjoner som ofte brukes i en tekst. Derfor får du så mange treff når du søker.

Noe særlig verdi som domenenavn har det desverre ikke.
 

NilsF

Medlem
Du misforstår nok litt Tony.

"Stort utvalg" er litt som ordene "på samme måte" som har over 16 milloner treff, likevel er det ingen som taster inn søkefrasen "på samme måte" på Google. De er ganske enkelt vanlige ordkombinasjoner som ofte brukes i en tekst.


Sier meg enig i det Zapotek skriver. Dette har jeg også forsøkt å poengtere overfor en av domeneselgerne på forumet, som markedsførte et domene med at "søkeordet" hadde så og så mange treff i Google, men så viste det seg at det bare var snakk om hvor mange treff som kommer opp i Google, ikke hvor mange som søker på det aktuelle ordet.

Gjør man et Google-søk på ordet "ikke", så får man 447 millioner treff. Gjør man et google-søk på ordet "er", så får man 3 milliarder treff. Men hvor relevant er dette i forhold til attraktiviteten og verdien til et domene? Fint lite.

Antall treff sier noe om hvor vanlig et ord er, men det sier fint lite om hvor ofte noen søker på ordet, (og følgelig også fint lite om for eksempel hvor nyttig det vil være å ha en nettside som kommer høyt opp i søkeresultatene på det aktuelle ordet). For å få en ide om hvor ofte det søkes på ordet, kan en bruke den tjenesten som Pong linker til ovenfor. Da får jeg indikert at frasen "stort utvalg" i norge søkes på 260 ganger per måned.
 

Tony J

Alle skal få
Sier meg enig i det Zapotek skriver. Dette har jeg også forsøkt å poengtere overfor en av domeneselgerne på forumet, som markedsførte et domene med at "søkeordet" hadde så og så mange treff i Google, men så viste det seg at det bare var snakk om hvor mange treff som kommer opp i Google, ikke hvor mange som søker på det aktuelle ordet.

Gjør man et Google-søk på ordet "ikke", så får man 447 millioner treff. Gjør man et google-søk på ordet "er", så får man 3 milliarder treff. Men hvor relevant er dette i forhold til attraktiviteten og verdien til et domene? Fint lite.

Antall treff sier noe om hvor vanlig et ord er, men det sier fint lite om hvor ofte noen søker på ordet, (og følgelig også fint lite om for eksempel hvor nyttig det vil være å ha en nettside som kommer høyt opp i søkeresultatene på det aktuelle ordet). For å få en ide om hvor ofte det søkes på ordet, kan en bruke den tjenesten som Pong linker til ovenfor. Da får jeg indikert at frasen "stort utvalg" i norge søkes på 260 ganger per måned.

Takker for alle svar over. Jeg forstår meget godt:) Men, 260? Det er vel NOE?

Tony
 

Tony J

Alle skal få
Jeg har funnet et domene med 1000 eksakte treff. Hvor høyt kan det gå før man har et domene som vil gå i pluss ved grunnleggende seo arbeid og riktig markedsføring?
 

Speca

Medlem
Jeg har funnet et domene med 1000 eksakte treff. Hvor høyt kan det gå før man har et domene som vil gå i pluss ved grunnleggende seo arbeid og riktig markedsføring?

Det kommer helt an på nisjen, og hva man selv setter som smertegrense som nedre inntekt. Jeg har sider som jeg trenger 2-3 klikk på i måneden for å nå 50 dollar i adsenseinntekt. Da kan man med en godt optimalisert side for CTR, klare seg med 30 besøkende i måneden og tjene 70-80 dollar i måneden. Men så kan det også hende at du finner en nisje, hvor du kan hive opp landingsside, som går til leads for CPA. Kanskje du da klarer å tjene mer.

Så det er egentlig ikke noe fasit på dette, men selv går jeg aldri for noe i primærsøk som har under 2000 eksakte treff i måneden. Men det er mange sekundære søkeord for en side, og da kan jeg optimalisere ned til 200 eksakte søk i måneden.
 
Topp