Domene spm.

Frode

Medlem
Registrerte i fjor et domene som inneholder navnet på et mindre hotell+prefix dot com

De hadde da ikke registret hotellnavnet som merkevarenavn, men gjorde dette nå i april. De ønsker nå at jeg skal fjerne domenet og viser til at de nå har registrert navnet som merkevare.

Har de en sak? Takker for svar.

Frode

Medlem
Litt konkurrende innhold, og navnet er rimelig unikt..

Ingen problem egentlig å forandre domenet, men det hadde vært kjekt å kunne tatt en bing..

zapotek

Medlem
"Konkurrende innhold" som i "Vi later som vi er det aktuelle hotellet"? Isåfall har du en rimelig dårlig sak.

Msites Ltd

Livsnyter
Siden de har fått TM registrert det har du en dårlig sak i USA, men så må de vel videre til Norge for å få en rettskraftig dom på dette - så i bunn og grunn sitter du rimelig trygt.

Saken går vel mer på etikk og rettskaffenhet. Om du har registrert domenet for å utnytte en annens merkevare er det kanskje ikke god forretningsskikk. Men, har du bare registrert et ganske unikt domene som tilfeldigvis har samme navn som hotellet er du uheldig!

Siden jeg ikke vet hva du har gjort er det heller ikke min rett å "dømme" deg...

Kassimaja

Geocacher
Så lenge deres varemerkesøknad kom etter at du registrerte domenet. For å ha en sak mot deg må de kunne bevise at du kjente til deres dengang "uregistrerte varemerke" Kan dem bevise eller sannsynligjøre dette har du en dårlig sak, men om de ikke kan dette kan du kanskje gjøre en "bing" ;)

Topp