Tonny Kluften
Administrator
Når du setter DNS på et .no domene så vil vel all trafikk inkludert epost gå til den serveren som har de to navneserverne? Eller må man sette MX (evt slette MX) på domenet selv om begge navneserverne er satt?
Det som er viktig med .no-domener er at du må opprette webhotell på serveren for domenene FØR du setter DNS til dine egne tjenere. Norid sjekker nemlig om det kommer svar fra tjenerne før endringene lagres.
Jøss, sier du det altså. Jeg nevnte bare dette med at man må opprette webhotell før man endrer navnetjenerne på .no-domener fordi det vil bli avslått hos Norid dersom serveren ikke har dørene åpen for domenet. Det er ikke nødvendig på annet enn .no-domener slik jeg har forstått det altså. Kilde: Solidhost Support.Tonny skrev:Det du sier der er faktisk ikke alltid like enkelt. Hvis du bruker cPanel så er ofte webhotellenes WHM konfigurert til å ikke la deg legge til addon domener før DNS er satt mot serveren. Dette pga sikkerhetshensyn. Gjett om jeg har diskutert med mange webhoteller om dette. Særlig amerikanske, puh.
Jeg kjører Linux og har aldri satt noe som helst annet enn DNS på domenene som er registrert hos f.eks Domeneshop. Straks etter DNS har blitt oppdatert har alt vært styrt direkte fra serveren. (da fra WHM/cPanel.)
Det jeg siterer her stemmer i min situasjon.Tonny skrev:Eller at du har domeneshop som registrar og hoster et annet sted?