Kjapp og trygg hosting for Wordpress

DNS Norway

Jeg blir nesten helt rørt av omtanken han har for meg.. Og så billig da...

Jeg tenker at jeg lar konkurrenten min få .com domenet, og heller bruke de 3250 kronene på trøstepils, da får jeg iallefall litt tilbake for pengene. mva-ID nummer?? Har bare org.nr jeg...
punchet for moro bare inn dnsdenmark.com og hva ser jeg - en helt identisk side.

Noen andre som har fått dette supre tilbudet??


Kjære herr/fru,


Vi vil informere deg om at vi har mottatt en registreringsforespørsel for domenenavnet www.arjoregnskap.com. I systemet vårt ser vi at du er eier av domenenavnet www.arjoregnskap.no. Vi vil tilby deg muligheten til å registrere domenenavnet www.arjoregnskap.com for på egen hånd.


Hvis en tredjepart registrerer domenenavnet, kan dette få vidtrekkende konsekvenser. Dette kan inkludere forvirring i søkemotorene eller skade på omdømme.


Vi kan imidlertid avvise tredjeparten og omdirigere domenenavnet www.arjoregnskap.com til ditt nåværende domenenavn www.arjoregnskap.no.


I utgangspunktet får du førstevalget av domenenavnet. Dette unngår mulige problemer i fremtiden.


Vi kan registrere domenenavnet for deg i en periode på ti år. Ditt domenenavn vil ikke bare bli registrert for denne perioden, men også beskyttet. Årsprisen er 325 per år. Den unike totalprisen er 3250 (ekskl. MVA).


Vil du registrere domenenavnet for din egen organisasjon?
Svar på denne e-posten med ditt navn, adresse og mva-ID-nummer innen 48 timer etter at du mottok denne e-posten.


Hvis vi har din tillatelse, avviser vi tredjeparten og registrerer domenenavnet for deg.


Med vennlig hilsen,


Oskar Kristiansen

DNS Norway

dnsnorway.com
 

Selvfiks

Medlem
Ser et problem med logoen deres som kan føre til at de får norske myndigheter på nakken. Det ligner rett og slett for mye på det norske løveskjoldet. De har ikke noe .no domene heller.

Til å være noe som er grunnlagt i midten av hjertet i Oslo i 2009 (Se om oss, på hjemmesiden deres), så er det spesielt at de ikke dukker opp noe sted med det navnet i Brønnøysundregisteret.

Men det finnes to tilsvarende NUF i området, men med et annet navn.
 
Sist redigert:

Kackalorum

Member
Det är väl förvisso ingen dum ide att registrera com-adressen, men det kostar ju typ 120 kr per år bara hos andra registratorer.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Enig. Men det sagt så kan det være et problem at vi ikke har kontroll over .com-domener (eller hvilket som helst tld), så å registrere .com varianten hjelper ikke på selve problemet.

Oppskrift: bedriften min i Namibia registrerer arjoregnskap.com, peker det til en server i Paris, dupliserer alt innhold (unntatt epost/telefonnr - det byttes ut), lager en FB-side, kjører noen Google annonser.
Nærmer seg fort identity-theft (av bedriften), siden svakheten er at du sier at du er du. Hvis jeg sier at jeg er du, hvem skal man tro på? Forsåvidt mulig å rette opp i den enkelte misforståelsen, men du får ikke bukt med denne #/&(¤ .com-varianten av domenet ditt.

En aktuell sak:
https://www.nrk.no/rogaland/advokat...or-retten_-_-han-sprer-mokk-om-meg-1.14800748
http://advokat-danielsen.com/

Ellers fikk jeg en kunde som spørte meg å registrere .com-varianten sin pga denne eposten. Da mot vanlig reg. fee, som Kackalorum skriver.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Ah ja, nå tenkte jeg på det som eksempel på at "man får ikke gjort så mye mot det" når det er opplagt at en nettside utgir seg for en annen.
Vi kommer nok til å se mer av det - this is fremdeles the wild west. Litt, da.
 

Oscar

Member
Fyf, denne firmataktikken synes jeg var skitten. Her hadde jeg bare sagt takk for beskjeden, og registrert det selv på domeneshop eller noe.

Makan til skitten business taktikk.
 

Lyon

New Member
En klient av meg fikk denne i dag.

Det er et par andre klare indikatorer på at det er scam også.

1. Et rask søk i Proff på adressen viser bare to selskaper som ikke har noe med dette å gjøre.
2. Hvis man inspiserer Google Maps-integrasjonen på /kontakt, ser man at søket har blitt gjort på nederlandsk "norweegen" m.m.
 
Topp