olafmoriarty
Medlem
Vil bare lufte min mening om et tema som er oppe omtrent oftere enn noe annet i dette forumet, nemlig diskusjon i jobbtråder og annonsetråder.
Dette er noe noen er positive til og andre er negative til, noe vi ser ganske tydelig i en tråd fra i går der folk begynte å diskutere lovligheten i en nettside som var til salgs, og trådstarter etter hvert gikk lei og bad folk om å ta slike spørsmål på PM, starte ny tråd, eller holde kjeft.
Jeg mener at diskusjon i annonsetråder er en god ting, av flere grunner:
Jeg er altså helt klart av den oppfatning at en diskusjon rundt produktet i en annonsetråd er positivt både for selger og for potensiell kjøper.
Dette er noe noen er positive til og andre er negative til, noe vi ser ganske tydelig i en tråd fra i går der folk begynte å diskutere lovligheten i en nettside som var til salgs, og trådstarter etter hvert gikk lei og bad folk om å ta slike spørsmål på PM, starte ny tråd, eller holde kjeft.
Jeg mener at diskusjon i annonsetråder er en god ting, av flere grunner:
- Det er enklere for selger å forklare detaljene i forumet enn å måtte gi det samme svaret til ti forskjellige brukere på PM.
- Det skaper en diskusjon rundt produktet, noe som fører til oppmerksomhet. Ja, dersom man har mye å skjule kan det være negativ oppmerksomhet, men i de fleste tilfeller vil slik oppmerksomhet bare være positiv for trådstarter, ettersom den gjør at flere legger merke til produktet.
- I de få tilfellene der trådstarter ikke har rent mel i posen, hjelper slik diskusjon potensielle kjøpere å finne ut av dette. Husker for eksempel en tråd fra tidligere i år, der en bruker ønsket å selge to nettsider. I diskusjonen rundt disse nettsidene kom det fram at trådstarter ikke hadde rettigheter til bildene på siden, og at det han lovte brukerne på nettsiden bare var sludder. Ved å ha en åpen diskusjon om dette er sjansen større for at noen stiller de riktige spørsmålene og finner de riktige google-treffene som skal til for å avsløre dette.
- Det kan gjøre trådstarter oppmerksom på et forbedringspotensiale han/hun i utgangspunktet ikke visste at eksisterte. Det er brukere av alle nivåer her, inkludert de som er nybegynnere når det kommer til salg. Ved å stille spørsmål i tråden kan man få tilleggsinformasjon til annonsen som man trenger for å ta en beslutning, og når denne informasjonen er på bordet øker det selvsagt sjansen for et salg (med mindre denne nye informasjonen er negativ, så klart, men hvorfor skulle den være det?).
Jeg er altså helt klart av den oppfatning at en diskusjon rundt produktet i en annonsetråd er positivt både for selger og for potensiell kjøper.