Dette irriterer meg mest med TD..

i-net

WF 09
Synes tradedoubler generelt fungerer stort sett bra.. men er 1 ting som irriterer meg mest...

Program som er i "PAUSE" modus.... hadde man bare visst hvor mye man tjener mens programmet var i "PAUSE" hadde det vært greit nok. Men for affiliates er det å VITE TING litt viktig da......

Skjønner ikke hvorfor TD IKKE bare kan forhindre at program går i "Pause". Er vel ikke verre enn å begynne å mase på merchants litt før de går tom for penger eller hva det nå kommer av vel...

Kan man stole på at man får riktig betalt i ettertid for program som er i "Pause"?

bloggelinn

New Member
...enig

Blir litt som å jobbe i blinde når man ikke får vite antall klikk, leads, registreringer osv. Noen program, og ja, jeg tenker på Santander og Ice.net er jo i perioder mer i pause enn oppegående, så da mister du lysten litt.

Har skrevet til TD om dette men ikke fått noe godt svar, men det burde ikke være noe problem å gi oss statistikk selv om programmet er i pause vel ?

picxx

WF 09
Tips: si opp ALLE program du ikke bruker i norske afffiliatenettverk!
Det kommer til å bli ett fåtall igjen, og kan til og med hende de begynner å betale for visninger gitt...

Mats@TD

Medlem
Synes tradedoubler generelt fungerer stort sett bra.. men er 1 ting som irriterer meg mest...

Bra du synes vi fungerer stort sett bra og fint å få tilbakemeldinger på forbedringspotensialet :)

Program som er i "PAUSE" modus.... hadde man bare visst hvor mye man tjener mens programmet var i "PAUSE" hadde det vært greit nok. Men for affiliates er det å VITE TING litt viktig da.....

Skjønner ikke hvorfor TD IKKE bare kan forhindre at program går i "Pause". Er vel ikke verre enn å begynne å mase på merchants litt før de går tom for penger eller hva det nå kommer av vel...

Jeg skjønner veldig godt hva du mener med dette og at er frustrerende for deg som affiliate, men jeg skal prøve å forklare hvordan dette fungerer.

Først og fremst er det ikke alle programmer som kan gå i pause. De programmene som kan gå i pause er de programmene som har forskuddsbetaling eller såkalt "prepayment" hos oss. Programmer som ikke er forskuddsbetalt er etterskuddsbetalt, dvs. at TradeDoubler sender en faktura en gang i måneden på alle transaksjoner. Ulempen med etterskuddsbetalt er at det tar lengre tid før affiliates får pengene sine. Fordelen med forskudd er at affiliatene får pengene mye raskere.

Programmer som har forskuddsbetaling fungerer som et kontantkort hvor annonsøren fyller på penger og så dras det fortløpende penger av denne kontoen når salg/registreringer kommer inn. Når det gjenstår 25% av denne kontoen genereres det automatisk en ny faktura som sendes til annonsøren. Problemet oppstår når annonsøren ikke betaler denne fakturaen i tide eller volumet på trafikken vokser raskere enn forventet slik at kontoen går tom før pengene kommer inn. Da går programmet i pause.

Når programmet går i pause blir statistikken usynlig for annonsør og affiliates. Dette er i mine øyne en relativt dum funksjon, men det er ment som en advarsel til affiliates og annonsør. Annonsører skal ikke kunne se salgene de får og affiliates skal få en advarsel om at annonsør ikke har betalt. Ideelt sett ville jeg gjerne sett at affiliatene fikk se sine tall, men ikke annonsørene. Per dags dato har affiliates og annonsører tilkobling til samme frontend og dermed også samme rapporteringsdatabaser.

Jeg har personlig sendt inn flere forespørsler om å få denne funksjonen endret - så får vi håpe det bærer frukter :)

Kan man stole på at man får riktig betalt i ettertid for program som er i "Pause"?

All statistikken lagres i det vi kaller for "Paused transactions". Annonsøren slipper ikke unna salgene på noen måte og du vil få riktig betalt i ettertid. All trafikk lagres i våre databaser og legges til på fakturaene til annonsøren.

picxx

WF 09
m.a.o. er TD et supert program om du trenger noen til å måle side statistikk, men ikke helt DER enda når det gjelder annonsører vs. affiliates. (flere eksempler her på WF)

Kanskje TD burde bestemt seg hva de skulle satse på her i norden,
eller rett og slett delt opp virksomheten i to?

Slik det er i dag mener ihvertfall at mange det er for dårlig.
Personlig synes jeg det er ganske bra, men veldig tungvindt om du er ny publisher.
Dessuten.... hvorfor ikke tilby visningsannonser til andre annonsører?
De fleste har vel så god kvalitet på trafikken som tabloidavisene.

Topp