Bruker VPS hos Host1, og har ikke hatt noen problemer slik at jeg aner ikke hvordan kundeservicen er, men serveren virker både stabil og rask.
Tok litt tid til å begynne med da jeg er så kjip at jeg ikke ville betale lisens for cPanel eller noe som helst ekstra, og har vært nødt til å lære litt mer om serverdrift, Ubuntu og installering av ting som Apache, Rails, PHP osv. gjennom SSH, men det er ikke noe verre enn at hvem som helst ordner det med litt søking på nett.
Det er fantastisk mye bedre å ha tilgang til egen server å kunne installere og sette opp alt slik man selv vil enn å benytte webhotell, bare det å ha en IP å videresende domener til for så å ta de igjen med virtualhosts og sette opp akkurat hva man vil av subdomener og alt mulig annet er verdt prisen, men prisen tilsier vel også at man bør ha rundt ti-tyve sider (minst) før det lønner seg, eller en side som har vokst ut av vanlige webhotell, og man må normalt også fikse alle feil som måtte oppstå med mindre man betaler ekstra for en managed løsning.
VPS og dedikert er omtrent det samme å sette opp og holde styr på, men man skal ha bra mye trafikk før man trenger sin egen dedikerte server, som tross alt koster en god del mer.
Er man virkelig over gjennomsnittet interessert så er det vel sikkert mulig å kjøpe egen server og plassere denne i en serverpark, er det ikke colocation det kalles? Dette er noe dyrere i oppstart iom. at man må kjøpe en server, men langt billigere per måned da man kun betaler for båndbredde.