Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dedikert server vs Managed server

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Noen som har noen formeninger om dette?

Jeg har selv en dedikert server, men føler at jeg ikke får utnyttet den skikkelig da de fleste sidene mine krever veldig lite båndbredde og egentlig ikke så mye systemkraft heller. Jeg har bestemt meg for å bytte (den står på norsk jord og er veldig dyr). Men er ikke sikker på om jeg skal bytte til en annen dedikert server eller gå for en managed server?
 

picxx

Well-Known Member
Jupp, du får managed dedi servere såpass billig som $100/mnd.
colocated kunne jo også være en tanke...da betaler du kun for plass og evt. fysisk vedlikehold, men det koster litt mere når du kjøper da.
 

clinton4

Medlem
Hvis du kjører en dedikert server, så er det jo opp til deg selv å velge kontrollpanel. Mulig norske hoster er mere gjerrige en andre, men de er også mere realistiske en de utenlandske som tilbyr såkalt "fri trafikk". Skal vedde mye på at dersom jeg hadde registrert meg hos en såkalt "fri trafikk" host og jeg hadde brukte over 500 GB i mnd, så hadde det ikke tatt lange tiden før kontoen hadde blitt sperret.
 

Knut

Medlem
Vitsen om fri trafikk er det vel ingen som går på lenger. ...håper jeg da . Det har gjort selv engang, med ett svensk firma.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Trafikk er som sagt ikke et dilemma. Oppetid, rask respons og support er det viktigste for min del.

Hovedårsaken til at jeg vil ha noe litt mer enn et webhotell er fordi jeg har drøssevis av domener, og det er bare lettere å styre alt fra samme sted.

Jeg liker kontrollpanelet til dreamhost. Bare synd dem ikke har europeiske servere også!
 
Topp