De nye spillterminalene fra Norsk Tipping.!

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Som vi alle vet så var det jo dette med at Norsk Tipping skulle i gang med disse spilleautomatene sine.

Jeg har lagt merke til at disse automatene først nå begynner og spre seg rundt i kiosker her i Bergen også, men jeg forstod egentlig ikke før i dag at dette faktisk var de nye spilleautomatene. Det har jo ikke vært noe særlig med nyheter om disse den siste tiden, og derfor fikk jeg jo litt smått sjokk når jeg da altså ser at disse har kommet ut.

Her har vi de første 7 spill som er og finne i automatene:

Knipsekasse:
Den klassiske kroneautomaten er tilbake! Sikt, skyt og treff med mynter.

OPP NED:
Kortspill hvor du satser på om neste kort er høyere eller lavere enn det forrige. Likner på Joker-trekningen på TV.

SWING:
Tradisjonelt lykkehjul hvor man kan satse på ulike symboler med ulik sannsynlighet for gevinst.

ROLLO:
Tallspill hvor du skal treffe riktig tall og riktig plassering fra seks tall. Du kan spille på inntil tre brett samtidig.

BONSANCO:
Et bordspill basert på det kinesiske spillet «Sic Bo», hvor spilleren satser på ulike terningkombinasjoner. En slags blanding av Roulette og Yatzy.

RALLY 7:
Bilspill over flere runder hvor målet er å vinne så mange runder som mulig.

BLING BLING:
Lykkespill med fallende luksussymboler der 3–5 like symboler gir gevinst. Joker hjelper til med å gi nye gevinstkombinasjoner.

=
Syns nå dette høres litt spennende ut jeg, og spesielt var det jo også at det ikke er mulig og tape mer enn 400kr per dag / 2200kr per mnd.

Har noen av dere fått tid til og prøve dette her? Hva syns dere såfall om disse automatene?

peterandrej

pensjonert moderator
skulle prøve, men måtte ha spillekort fra Norsk Tipping. Noe jeg ikke har. Så da ble det verre.

Ang spilleautomater, så var jeg på nippet til å bli spillegal for en del år siden. Jeg jobbet i en bowlinghall der vi hadde automater. Låste meg inn på natten for å spille... da er man ikke helt frisk liksom. Men kom meg ut av det etter noen solide tap.

Så jeg ønsker disse "snille" automatene hjertelig velkommen faktisk.

Knut

Medlem
Det er ett par ting som irriterer vettet av meg når jeg prøver å innta ett kjøpesenter. Det er samlingen ved spillautomater, og de som står ved sine bord å antaster meg med "billig ditt og billig datt". Fjern begge de to elementene fra jordens overflate.
Spesielt ille er de minstepensjonistene som står å spiller bort trygda si på automatene for så å gå hjem å klage over hvor dårlig råd de har.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Alle spillene er i samme kasse ja, og hele systemet foregår ved at disse kopler opp mot nettet til norsk tipping's servere. Alle transaksjoner går elektronisk også. Dette gjør det mulig for Norsk Tipping og kunne ta bort og legge til spill på alle automater samtidig.

Maks grenser for spilling er fordi vi ikke skal spille bort både bil og hus, og automatene krever også spillerkort fra Norsk Tipping. Spille anonymt er ikke mulig. Ja, det var litt skummelt med denne "spillegalskapen" tidligere altså, og ingenting er jo bedre enn at samme problem holder seg borte nå.

Det med at vi trenger spillerkort er jo forsåvidt en god ting, og et slikt spillerkort kan jo også brukes til f.eks innlogging hos Altinn. Dvs, før det kan brukes som innlogging hos f.eks Altinn må man oppgradere det hos en Norsk Tipping Kommisjonær-greie som f.eks Narvesen, noe som egentlig kan være veldig greit og gjøre samtidig som man får kort. Det koster noen ekstra kroner, men selv vil jeg jo påstå det er verdt det.

Knut: Da er du egentlig heldig, da disse automatene ikke kommer på steder hvor disse da ikke er holdt under oppsyn fra f.eks ansatte i en kiosk. De kommer da altså på restauranter, noen få butikker og kiosker. Ja, også hoteller. Du vil altså ikke finne slike automater rett innenfor døra på kjøesenteret, og heller ikke på jernbanestasjoner. En annen sak er at automatene ikke blinker og bråker, men ser heller faktisk ganske pene ut.. :)

Sist redigert:
Topp