Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Datasenter - salg

webfyr

Medlem
Hei.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan komme i kontakt med interessenter? Er et lite datasenter med opptil 60 kvm brutto, hvor jeg utnytter ca. 40 kvm i hovedrommet.

Har i dag utstyr på 3 ulike datasentre i Oslo og vurderer å selge det ene datasenteret som jeg eier 100%.

Ser for meg at det hadde vært verdifullt for et selskap som f.eks. har en del servere, som kanskje har eget datarom og som holder til sentralt i Oslo. Da kunne de frigjort lokal plass og fått nøkkelklart datasenter.

Jeg kunne solgt lokalene som privatmarkedet, men litt kjedelig med helt ny UPS til noen 100.000, graving til strøm/infrastruktur, kjøling, oppgraderinge til høyeste brannklasse etc, altså opptil 1 mill som jeg da ikke får "igjen". Ved et salg for boligformålet er verdivurderingen 2 mill (as-is), hvis jeg innreder/gjør om til nøkkelklar bolig på ett plan er verdivurderingen 4.3 mill. Sikter altså på et sted opp til 5 mill.

Er på festet tomt, så eneste månedlige avgift er rundt 1000 kr (aldri blitt fakturert). Ingen felleskostnader, ingen gjeld. Frogner bydel og i bygg med kun 1 etasje.

Hvis noen er interessert eller vet om noen som kanskje er det, så bare ta kontakt :)
 
Topp