Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dansk SEO i bytte for norsk SEO

Hej,

Jeg arbejder som freelancer indenfor SEO, AdWords m.m. primært i Danmark.

Jeg har netop fået en opgave, hvor jeg skal styre SEO-projektet i Danmark, Norge og Finland.

Til dette har jeg brug for en person/bureau der er skarp på SEO i Norge.

Den "eneste" betingelse er, at vi vil tilbyde at levere et nogenlunde tilsvarende stykke SEO/Adwords/analyse-arbejde for dig på en danske side.

Er der nogen som er interesseret?

- skriv da en PM.

mvh

Christian Kirkegaard
 
For det første tror jeg du vil ha problem med å finne noen som går med på en slik avtale.?

Hmmm, jeg kunne sagtens forestille mig at der var mange bureauer eller webshops i Norge, som gerne ville ind med deres service/produkt på det danske marked, men har en stor udfordring mht. sproget og SEO. Her kunne jeg hjælpe. Så hvorfor ikke?

For det andre er dette faktisk ikke lov ;-) ?

Er det ulovligt at arbejde gratis i Norge?

Og, synes du det er fair at du skal få betalt for en tjeneste andre gjør gratis for deg ?

Det forstår jeg ikke. Jeg arbejder udfører et stykke arbejde for fx et norsk web bureau. De udfører et stykke arbejde for mig. Hvordan kan det være urimeligt?

Men tak for indsparkene - jeg sætter pris på det.

Mvh

Christian
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Tror nok det bare er en liten misforståelse der, msites.

Er ikke det du mener, christian, at du vil gjøre en ren byttehandel? Du gjør noe "gratis" seo-jobb for noen norske som trenger det på en dansk side, og de gjør tilsvarende for deg på en norsk side?

Hvis det er en ren "byttehandel", altså en barter-avtale, så er det jo ingenting ulovlig med det, men det skal vel strengt tatt oppføres på en eller annen måte i regnskapet, hvis jeg ikke husker helt feil, siden det egentlig er et bytte av tjenester som begge parter vanligvis tar betalt for.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Tror nok det bare er en liten misforståelse der, msites.

Er ikke det du mener, christian, at du vil gjøre en ren byttehandel? Du gjør noe "gratis" seo-jobb for noen norske som trenger det på en dansk side, og de gjør tilsvarende for deg på en norsk side?

Hvis det er en ren "byttehandel", altså en barter-avtale, så er det jo ingenting ulovlig med det, men det skal vel strengt tatt oppføres på en eller annen måte i regnskapet, hvis jeg ikke husker helt feil, siden det egentlig er et bytte av tjenester som begge parter vanligvis tar betalt for.

Barteravtaler er ikke lov, men de forekommer! All bytte av varer og tjenester mellom to parter skal faktureres, avgiftsbelegges og skattes av.

Og, tror ikke jeg misforstår her. Bytter man, så bytter man...... og da er det barter.

Og, jeg mener om han har en betalende kunde, så er det vel like greit å betale for tjenestene!?!
 
Hej,

Tak for input.

Meningen var, at jeg fakturerede et norsk bureau/freelancer for mit SEO/AdWords arbejde på en dansk side, og samtidigt fakturerede det norske bureau/freelancer for det arbejde med norske SEO-tekster jeg ikke selv kan klare. På den måde opstår der bilag og alt er dokumenteret, men der er ikke behov for særlig meget llikviditet, da man efterfølgende kan kreditere hinanden.

Mvh

Christian
 

Msites Ltd

Livsnyter
Da er det vel mer samarbeide du er ute etter :) En fast norsk partner på SEO-arbeid.

DET er det sikkert mulig å få til, men man kan vel ikke ha som betingelse at det leveres ordre tilbake. Det blir vel heller mer en intensjonsavtale.

Lykke til!
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det er ikke noe ulovlig med barteravtaler, bare de føres korrekt (altså med reelle verdier for tjenestene/varene) i regnskapet.

Hvis jeg f.ex. utfører en tjeneste til 20.000 for en, og en annen gjør en tilsvarende priset tjeneste for meg, så skal det føres 20.000 som inntekt og utgift hos begge to, og det skal opprettes faktura osv, men de kan motregnes/krediteres.

Hvis man derimot IKKE inntekts/utgiftsfører det, tjenestene underprises e.l. så blir selvsagt saken en helt annen.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det er ikke noe ulovlig med barteravtaler, bare de føres korrekt (altså med reelle verdier for tjenestene/varene) i regnskapet.

Hvis jeg f.ex. utfører en tjeneste til 20.000 for en, og en annen gjør en tilsvarende priset tjeneste for meg, så skal det føres 20.000 som inntekt og utgift hos begge to, og det skal opprettes faktura osv, men de kan motregnes/krediteres.

Hvis man derimot IKKE inntekts/utgiftsfører det, tjenestene underprises e.l. så blir selvsagt saken en helt annen.

De kan ikke krediteres - de må stå som omsetning i regnskapet!

Barter slik vi i Norge kjenner det, dvs bytte tjeneste/vare mot hverandre uten bilag, er ikke lov. Dette er noe som foregår ganske utbredt, men er selvfølgelig ikke lov...

Kjøper man varer/tjeneste av hverandre så er jo dette mer eller mindre vanlig handel. Og, det er vel ikke mange regnskapsførere/revisorer som synes noe særlig om at det ikke foreligger en inn-/utbetaling lik bilagene ;-)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
...og derfor skrev jeg motregnes/krediteres, og at det skal stå korrekte verdier for tjenestene/varene i regnskapet msites... (husker du det jeg nevnte for litt siden om at du må lese hva andre faktisk skriver, og ikke bare hoppe over ting som ikke passer deg?)

Så lenge det gjøres sånn som jeg sier, så er det ikke noe som helst galt, og opplyser du bare regnskapsføreren om at en inngående og en utgående faktura skal motregnes så tror jeg nok de færreste har noe som helst problem med det. Fordelen er naturligvis at man da ikke trenger noen likviditet for å skaffe seg tjenester man trenger.

Menmen, da er vi vel mer eller mindre enige, og da får vi vel holde oss til topic, som tonny påpeker :)
 
Topp